پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نمایشگاه دست آوردهای دفتر تبلیفات اسلامی

حوزه/ پنجمین نمایشگاه دستاوردهای دفتر پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی ۲۳ آذرماه در مرکز همایش های غدیر افتتاح شد و تا ۲۸ آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجمین نمایشگاه دستاوردهای دفتر پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حجج اسلام والمسلمین علی امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه، احمد واعظی رئیس این دفتر و معاونان و مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

پس از افتتاحیه این نمایشگاه، که با حضور پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی برگزار شد، از غرفه های حاضر در این نمایشگاه بازدید صورت گرفت و در جریان فعالیت های بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفتند.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، حجت الاسلام والمسلین امینی با بیان اینکه مطالعات سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی به نیازهای نظام اسلامی به شیوه مطلوب پاسخ داده است، اضافه کرد: کاری که در دفتر تبلیغات اسلامی انجام می‌شود در تراز حوزه علمیه از سطوح عالی برخوردار است.

وی گفت: از دفتر تبلیغات اسلامی به‌عنوان واسطه‌ای نقش‌آفرین میان نظام، جامعه اسلامی و بدنه حوزه یاد کرد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید با یک کارکرد جدید حضور خود را در بدنه حوزه پررنگ‌تر کند.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: محیط‌هایی همانند دفتر تبلیغات اسلامی به علت استقلالی که دارند می‌توانند موجب تحول و تغییر شوند؛ اینکه مقوله‌هایی همانند تحول و نوآوری در گفتمان برخی اشخاص مطرح می‌شود نشان می‌دهد که عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی بر حوزه علمیه تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی «معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر ۲۷۰ دستاورد پژوهشی و فناوری در دفتر تبلیغات اسلامی به دست آمده است، اظهار کرد: ۲۵۹ مورد از این دستاوردها به کتب و دیگر موارد به سایت‌ها و فناوری‌های نوین اختصاص دارد که در این نمایشگاه رونمایی شده است.

وی از فعالیت‌های علمی دفتر تبلیغات اسلامی در سال‌های گذشته یاد و اضافه کرد: سال گذشته از ۲۲۰ اثر در بخش کتاب و ۱۶ اثر در بخش فناوری‌های نوین رونمایی کردیم.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از میان هفت توصیه‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح کردند، نخستین توصیه را به علم، پژوهش و دانش اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در حوزه سبک زندگی ۱۶ اثر در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود، مطرح کرد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم دانش‌نامه سبک زندگی اسلامی را ارائه کنیم و در اختیار عموم علاقه‌مند قرار دهیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنانی بر لزوم تهیه این دانش‌نامه تاکید داشته‌اند.

آیین افتتاحیه این نمایشگاه، با رونمایی از ۲۷۰ اثر منتشر شده دفتر تبلیغات اسلامی از آذرماه ۹۷ تا آذرماه ۹۸ و همچنین رونمایی از سامانه مدیریت دانش به پایان رسید.

پنجمین نمایشگاه دستاوردهای دفتر پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۲۳ تا ۲۸ آذرماه ۹۸ در مرکز همایش های غدیر قم واقع در ابتدای خیابان معلم برپاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha