جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بحرین اشاره کرده و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های خود تأکید کردند: منادیان عادی سازی روابط با اسرائیل و سرسپردگان سفارت ها بدانند که هیچ جایگاهی در کشور مقاومت لبنان ندارند و هرگز نخواهند توانست از مطالبات اجتماعی و معیشتی مردم در جهت پروژه های خود استفاده کنند.

سید فضل الله: همچنان تلاش برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ادامه دارد

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه از نیرو های سیاسی لبنان خواست دست از وقت کشی و بازی با سرنوشت کشور دست بردارند و گفت: هیچ کس حق ندارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند یا استعفا دهد و باید همانطور که مسئولیت قبول کردید، کشور را از بحران نجات دهید.

وی افزود: خروج کشور از بحران کنونی تنها در صورتی امکان پذیر است که مسئولین از هدر دادن وقت و امروز فردا کردن دست برابر و با تصمیم جدّی برای تشکیل دولت جدید تلاش کنند.

سید فضل الله در ادامه گفت: دولت جدید باید بتواند به مطالبات مردم پاسخ دهد و جایگاه انسانی، کرامت و اعتماد را به مردم بازگرداند و از فساد و غارت خالی باشد.

امام جمعه بیروت رهبران دینی لبنان را به محبت و مهربانی و سخنرانی مطابق ارزش های دینی دعوت کرد و با اشاره به همایش منامه، گفت: همچنان تلاش برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از طریق عادی سازی دینی با رهبران دینی مثل آنچه در بحرین رخ داد، ادامه دارد.

وی افزود: کشور های عربی یکی پس از دیگری از طریق رهبران دینی یا سیاسی اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم کرده که این اقدام باید محکوم و با آن مقابله شود.

سید فضل الله در خصوص حوادث عراق، ملت این کشور را نسبت به فتنه داخلی و آشوب هشدار داد و نیرو های سیاسی عراق را به تسریع در ارائه راه حل در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم و خروج از بحران دعوت کرد.

شیخ یاسین از انصراف هیئت ورزشی لبنان از رویارویی با حریف صهیونیستی قدردانی کرد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه این هفته آغاز بیداری وجدان مانع تراشِ تشکیل دولت است، از موضع گیری های رئیس جمهور که برای روند توافق در جهت خروج از بحران اعلام آمادگی کرد، قدردانی نمود.

وی به خطرناک بودن تلاش های رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه مرز های لبنان اشاره کرد و از قدرت های بین المللی خواست به وظیفه خود در منع اسرائیل عمل کنند.

شیخ یاسین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق همایش همزیستی میان ادیان در بحرین را محکوم کرد و گفت: این اقدام زمانی صورت گرفت که رژیم اسرائیل به تجاوز علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین و منطقه ادامه می دهد.

وی از هیئت ورزشی لبنانی که از یکی از بازی ها به خاطر حضور هیئت صهیونیستی انصراف دادند، قدردانی کرد.

شیخ دعموش: منادیان عادی سازی روابط با اسرائیل هیچ جایگاهی در کشور مقاومت ندارند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه یکی از راه های کاهش شدت بحران اقتصادی لبنان را توجه به بخش کشاورزی، جذب جوانان و سرمایه گذاری در کشاورزی دانست.

وی اشاره کرد: دولت آمریکا از تمامی انواع فشار مالی، اقتصادی و تحریم ها برای ایجاد درگیری در لبنان و تضعیف سیاسی و مردمی مقاومت استفاده می کند، امّا باید بداند که آنچه را از راه جنگ به دست نیاورده از راه اقتصاد به دست نخواهد آورد.

عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه برخی از لبنانی ها به ابزاری در دست آمریکا برای تحریک علیه مقاومت و عادی سازی روابط با اسرائیل تبدیل شده اند، گفت: بیشتر ملت لبنان علیه عادی سازی روابط با اسرائیل و سیاست های آمرکا در لبنان هستند و می دانند که آمریکا در جهت منافع اسرائیل تلاش می کند.

وی افزود: ملت لبنان در برابر اسرائیل مقاومت کرده و آن را شکست داده است و به فلسطین و حقوق ملت آن پایبند است و با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت می کند.

شیخ دعموش با اشاره به حضور یکی از روحانیون لبنانی در کنار خاخام بزرگ صهیونیستی در همایش منامه، گفت: منادیان عادی سازی روابط با اسرائیل و سرسپردگان سفارت ها بدانند که هیچ جایگاهی در کشور مقاومت لبنان ندارند و هرگز نخواهند توانست از مطالبات اجتماعی و معیشتی مردم در جهت پروژه های خود استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: تمامی فشار های مالی و اقتصادی آمریکا برای تحمیل شروط و اهداف خود به شکست انجامید است؛ چراکه با صلابت موضع لبنان و مخالفت قاطع آنان مواجه شده و مردم نیز از اگاهی و حکمت و صبر برخوردار هستند.

شیخ قطان: باید آگاه باشیم که فلسطین باید قطب نما باقی بماند

شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" در خطبه نماز جمعه با طرح این سؤال که آیا کسی از همایش عادی سازی روابط با اسرائیل و این همه خیانت که به اسم اسلام و عرب می شود، سخنی به میان می آید؟ اشاره کرد: آن ها ما را به لقمه نانی مشغول کرده و مسائل اساسی را از یاد ما برده اند.

وی افزود: اینان نه تنها قدس، بلکه تمامی فلسطین را یهودی کرده و  اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل نموده اند.

این روحانی اهل سنت از حضور روحانی لبنانی در همایش منامه و ایستادن در کنار خاخام صهیونیستی ابراز تعجب کرد و گفت: این همایش به ما نشان داد که مزدوری رنگ، دین، طایفه و مذهب نمی شناسد و متأسفانه این روحانی در همایشی شرکت کرده که خیانت به فلسطین، اعراب و اسلام است.

شیخ قطان تأکید کرد: ما باید آگاه باشیم که فلسطین باید قطب نما باقی بماند و دشمن حقیقی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی شناخته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha