سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسن بشیر

حوزه/ رئیس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی کلینیک سواد رسانه ای با هدف پاسخ به سؤالات و مشکلات مردم در این عرصه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، دکتر حسن بشیر، طی سخنانی در اولین جلسه شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی که در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، با بیان این که سیستم دولتی معمولاً کارهایش را واگذار نمی‌کند، گفت: واگذاری برگزاری این همایش به دانشگاه امام صادق(ع) ‌ اقدام بسیار خوبی است و این اقدام، ارزشمند است که از ارگان‌های دولتی فاصله گرفته و برنامه‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و امیدوارم با همین رویکرد بتوانیم به جایگاه بهتری در عرصه سواد رسانه‌ای برسیم.

وی بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات خانواده‌ها، جوانان و مسائل عینی مرتبط با سواد رسانه‌ای در همایش تأکید و اظهار امیدواری کرد: نشست‌های علمی متعددی با موضوع سواد رسانه ای در دانشگاه‌های مختلف برگزار شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: در مسئله سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، به موضوع سواد اطلاعاتی کمتر توجه شده است که باید این نقص جبران شود. ، ضمن آن که در کنار نشست‌ها، باید به مسئله تألیف و ترجمه کتاب نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید فعالیت هایی را در راستای تجربه‌نگاری مردم در حوزه سواد رسانه‌ای به عنوان پروژه طراحی کنیم چرا که با این رویکرد می‌توان بهتر به مشکلات مردم در حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دست یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران، " حکمرانی نوین"را به عنوان شعار و محور اصلی همایش اعلام کرد و گفت: به زودی بتوانیم کلینیک سواد رسانه‌ای که بتواند به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و نیازهای مردم باشد را ایجاد کنیم.

وی همچنین بیان داشت: باید بررسی کنیم نقش مردم، دولت و متفکرین در سواد رسانه‌ای چیست و برای یک چالش نظری ـ عملی آماده شویم، ابعاد آن را مطرح کنیم و به دنبال حل مسئله باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha