جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعیت الوفاق بحرین

حوزه/ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین گفت: طی هفته گذشته موارد زیادی از جنایت های سنگین علیه حقوق بشر در بحرین صورت گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت الوفاق اسلامی در بیانیه خود اشاره کرد: از 1 تا 7 دسامبر 88 مورد نقض حقوق بشر در زندان های رژیم آل خلیفه رخ داده که از این میان 76 مورد محرومیت از درمان، 7 مورد ناپدید شدن اجباری، 31 مورد حمله به خانه ها،مناطق و محله های مسکونی بوده است و 18 شهروند بازداشت و تحویل دادگاه شده و محکوم به زندان شده اند.

به گفته الوفاق تجاوز هشتاد و هشتگانه زندان بحرین شامل 2 مورد شکنجه، 10 مورد بد رفتاری، 76 مورد محرومیت بیمارانی که از امراض مزمن رنج می برند از درمان می باشد که این وضعیت بیشتر در زندان "جو" صورت می گیرد و در زندان "الحوض الجاف" دو مورد محرومیت از درمان و دو مورد شکنجه گزارش شده است.

بیش از 70 بازداشتی به بیماری پوستی دچار شده اند

طبق گزارش وفاق اسلامی، بیش از 70 بازداشتی در زندان "جو" به بیماری "جرب" (نوعی بیماری پوستی) دچار شده اند که از 5 ماه پیش به خاطر اوضاع بد بهداشتی شیوع پیدا کرده است. همچنین منبع های آب زندان ها آلوده بوده و زندانیان از دریافت لباس از سوی خانواده هایشان منع می شوند و مجبورند لباس های کهنه بخرند.

پزشکان غیر متخصص برای تمامی زندانیان یک نوع دارو تجویز می کند

الوفاق تصریح کرد: زندانیان تنها روزی یک ساعت وقت دارند از روشنایی خورشید بهره مند شوند، آن هم برای نماز، تماس تلفنی و شستن لباس ها. علی رغم درخواست های زندانیان برای بهبودی اوضاع بهداشتی زندان و دریافت درمان لازم، مقامات امنیتی در پاسخگویی کوتاهی می کنند و پزشکان متخصص پوست را برایشان فراهم نمی کنند. پزشکان غیر متخصص نسخه هایی برای بیماران تجویز می کنند که دارای عوارض جانبی است و باعث وخیم شدن بیمار می شود و این پزشک یک نوع دارو را برای تمامی زندانیان می نویسد.

اداره زندان در جواب مطالبات زندانیان، با تمسخر، خشونت لفظی یا تحقیر پاسخ می دهد

جمعیت وفاق بحرین در ادامه گفت: اداره زندان بحرین در جواب مطالبات زندانیان، با تمسخر، خشونت لفظی یا تحقیر یا تهدید به زدن و پاشیدن فلفل گرم به آنان پاسخ می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha