شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هر کار علمی که به پشتوانه پژوهشی متصل است، زنده و پویاست و به واقع اگر پژوهش و تحقیق، پشتوانه یک حرکت علمی نباشد، آن کار نیز دوام پیدا نمی کند و از صحنه خارج می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، در حاشیه بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی با بیان این که مجموعه نمایشگاه کار بسیار خوب و فرح انگیزی است، گفت: از آنچه در این نمایشگاه عرضه شده است، بسیار خشنود و خرسند شدم.

وی با بیان این که مساله تحقیق و پژوهش در دنیا موضوع اصلی قلمداد می شده و قبل از این در خود اسلام نیز همواره مورد طرح و بحث بوده است، تصریح کرد: هر کار علمی که به پشتوانه پژوهشی متصل است، زنده و پویاست و به واقع اگر پژوهش و تحقیق، پشتوانه یک حرکت علمی نباشد، آن کار نیز دوام پیدا نمی کند و از صحنه خارج می شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر بخواهید زندگانی پویا داشته باشید، باید همواره کارهای علمی تان با پشتوانه پژوهشی باشد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کار پژوهشی خطرزاست؛ به این معنا که اگر زاویه باز شود ترمیم آن زاویه مشکل بوده و اگر ادامه پیدا کند نیز به انحراف عقیدتی خواهد رسید؛ بنابراین در کار پژوهشی باید سعی کنید زاویه ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به استعدادهای ممتاز طلاب و فضلای پژوهشگر ابراز کرد: در کار پژوهشی استعدادهای خوبی در حوزه علمیه خراسان است که در همه جا نیز درخشیده اند و بعد از این زمان پژوهش باید آثار را به نقد و ارزشیابی گذاشت و آن را درجه بندی کرد تا بتوان نتیجه و خروجی های خوبی را نیز به دنبال آن دریافت کرد.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان در هر فرصت و موقعیت به تناسب شرائط، باید حضور فعالی داشته باشد، عنوان کرد: هرکجا که مسئله فرهنگ، فکر و عقیده وجود دارد، حوزه باید آنجا به صورت فعال و پرنشاط حضور داشته باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha