پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 876005
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
امام جمعه ارومیه+ زکات

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: با وجود پرداخت ۵ درصد از واجدین شرایط زکات در آذربایجان‌غربی، رتبه دوم کشوری را این استان در این فریضه مهم به دست آورده است و اگر بتوانیم با ترویج پرداخت زکات، میزان مشارکت مردم را در این حوزه افزایش دهیم در حقیقت مشکلات بسیاری از فقرا را می‌توان با این منابع حل و فصل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه شنبه در جلسه شورای زکات استان با اشاره به اهمیت مسئله زکات در جامعه اسلامی اظهار داشت: تدبیر و حکمت خداوند متعال از مقرر نمودن وجوهات شرعی همچون خمس و زکات برای رفع نیاز نیازمندان و فقرا در جامعه اسلامی است و اگر بتوانیم این فریضه الهی را در میان مومنین به درستی نهادینه کنیم فقر و نیازمندی در جامعه ریشه کن خواهد شد .

 وی در ادامه با اشاره به آمار مطرح شده درباره میزان مراجعات مردم برای تحت پوشش قرار گرفتن در سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با وجود افزایش سرانه پرداختی به مستمری بگیران را تاسف بار خواند و گفت: با وجود فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم و عدم توانایی آن‌ها در رفع مشکلات روزمره، همه باید تلاش کنیم با نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و خمس بسیاری از مشکلات فقرا و نیازمندان را حل کنیم.

 رئیس شورای زکات آذربایجان‌غربی با اشاره به رتبه دوم استان در پرداخت زکات کشور، بیان داشت: با وجود پرداخت ۵ درصد از واجدین شرایط زکات در آذربایجان‌غربی، رتبه دوم کشوری را استان در این فریضه مهم به دست آورده است و اگر بتوانیم با ترویج پرداخت زکات، میزان مشارکت مردم را در این حوزه افزایش دهیم در حقیقت مشکلات بسیاری از فقرا را می‌توان با این منابع حل و فصل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تبلیغ همگانی زکات تاکید کرده و افزود: از اقدامات سازمان‌ها و صدا و سیما در حوزه تبلیغ این فریضه واجب سپاس‌گزاریم اما این میزان از تبلیغ و ترویج کافی نیست و باید موضوع زکات بعنوان اصلی ترین محور و اولویت مدیران و مردم قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به ضرورت طرح‌های تشویقی برای پرداخت کنندگان زکات در استان اشاره کرد و گفت : سازمان‌های متولی دریافت این فریضه واجب، مانند جهاد کشاورزی، سازمان غله و تعاونی‌های روستایی و کمیته امداد تلاش کنند با برنامه ریزی دقیق و بررسی‌های عملی مشوق‌های لازم را در جهت ترویج امر زکات در استان مد نظر داشته و اجرایی کنند.

وی با اشاره به لزوم نامگذاری خیابان و یا میدانی با نام زکات در ارومیه اضافه کرد:  برگزاری جلسات هماهنگی با روحانیون برای تبلیغ و استفاده از ظرفیت تمامی ادارات، نهادها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در ترویج امر زکات را در نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات امری ضروری است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha