سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازدید عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با حضور در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، از غرفه های این حوزه که دستاوردها، تولیدات و مجموعه آثار پژوهشگران حوزوی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با حضور در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، از غرفه های این حوزه که دستاوردها، تولیدات و مجموعه آثار و محصولات پژوهشگران حوزوی را در معرض دید مخاطبان و بازدید کنندگان قرار داده است، بازدید کرد.

وی ضمن حضور در محل هر یک از غرفه ها، از نزدیک در جریان روند فعالیت هیات های اندیشه ورز با محوریت پرداختن به نیازهای روز و مبتلا به جامعه اسلامی، قرارگاه های این حوزه با رویکرد تحولی، مدارس علمیه برادران و خواهران و مجموعه نهادها و ارگان های علمی پژوهشی وابسته به حوزه علمیه خراسان قرار گرفت و از جدیدترین محصولات آنان مطلع شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در این دیدار توصیه هایی را به صاحبان مراکز پژوهشی برای پیاده سازی آنها در بدنه مجموعه های خود ارائه داد و در ادامه نیز راهکارهایی را جهت ارتقا سطح محصولات و دستاوردهای پژوهشی با نگاه تحولی تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با بیان این که مجموعه فعالیت های پژوهشگران و هر آنچه در بدنه حوزه علمیه خراسان تولید می شود، باید در سه سطح عمومی، تخصصی و نخبگانی عرضه شود تا علاوه بر متخصصان، عوام نیز از آن استفاده کنند، بیان کرد: عملا تولیدات باید برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام بین الملل حوزه در همه عرصه ها باشد.

وی با بیان این که امروز باید در حوزه های مختلف اعم از مسائل دینی، اجتماعی، سیاسی، بین الملل، اقتصادی و .... بروز باشید، عنوان کرد: باید همه نگاه های پژوهشگران در حوزه ها و عرصه های مختلف علمی در ابعاد گوناگون توسعه پیدا کند.

شایان ذکر است؛ مدیر حوزه علمیه خراسان از مجموعه آنچه توسط پژوهشگران این حوزه در زمینه های مختلف با مبنای پژوهشی بر اساس نیاز روز جامعه اسلامی عرضه شده است، ابراز خرسندی نموده و در توصیه هایی به پژوهشگران مبرز، خواستار آن شدند تا این فعالیت ها به صورت گسترده تر در ابعاد گوناگون بر اساس نیاز مردم دنبال و پیگیری شود.  

 انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha