جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رونمایی از تازه های نشر

حوزه/ در حاشیه بازدید مدیر حوزه علمیه خراسان از بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری، از تازه های نشر، فصلنامه ها و کتاب هایی در زمینه اقتصاد، تمدن نوین اسلامی، ولایت فقیه و فلسفه حوزه خراسان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، از بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی که با حضور 252 مرکز و ارگان پژوهشی سطح استان برگزار می شود، از تازه های نشر، فصلنامه ها و کتاب هایی در زمینه اقتصاد، تمدن نوین اسلامی، ولایت فقیه و فلسفه حوزه علمیه خراسان رونمایی شد.

نخستین کتاب تمدن نوین اسلامی در قالب 4 جلد با موضوع ظهور و بروز مادی و معنوی پیشرفت های هدفمند، نظام مند و نوظهور امت اسلامی با محوریت ایران بر اساس تعالیم اسلامی در همه عرصه های اجتماعی است که شکلی معنادار به خود گرفته و جامعه اسلامی را به مقاصد خود نزدیک می کند که رهبر انقلاب با اشاره به این نگاه از آن به عنوان جهت انقلاب یاد می کنند.

این کتاب با محوریت آراء و اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در 4 جلد به قلم حجت الاسلام سعیدی فاضل نگاشته شده و حوزه علمیه خراسان نسبت به حمایت و چاپ آن اقدام نموده است این اثر با تبیین همه جانبه تمدن نوین اسلامی، به دنبال ترسیم هندسه فکری رهبر معظم انقلاب در این حوزه می باشد؛ همچنین این کتاب با ماهیت شناسی تاریخچه تمدن نوین اسلامی به امکان سنجی تمدن سازی دینی پرداخته و با پاسخگویی به شبهات این حوزه، نگاه رهبر انقلاب را تشریح کرده است.

دیگر اثر رونمایی شده، کتاب «الدراسات الفلسفیه بین الرفض و القبول» به قلم حضرت آیت الله جعفر سبحانی است که با مشارکت مدرسه علمیه نواب و انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده و به موضوعات فلسفی و اعتقادی وارده می پردازد.

همچنین کتاب « در امتداد امامت» از حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع نیز رونمایی شد و در این کتاب به مباحث ولایت فقیه، جایگاه ولایت امام و ولایت فقیه و همچنین رابطه این دو در راستای پی ریزی نگرش صحیح از جایگاه آنها مورد تبیین قرار گرفته است و بدون شک می تواند در کارآمدی این دو به ویژه ولایت فقیه در عصر غیبت تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیگر کتاب رونمایی شده نیز «سلسله نشست های کلمه السواء» است که از سوی هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی آماده و تدوین شده است و این مجموعه حاوی مطالب ارائه شده و مقالات علمی اساتید برجسته و صاحب نظر در حوزه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی است که به مباحثی همچون مبانی تبلیغ اسلام در عرصه بین الملل، اسلام و گفتگوی ادیان، معرفی بین المللی اسلام، الزامات و عرصه های گفتگوی موثر بین ادیانی و بین المذاهبی نیز پرداخته است.

کتاب بعدی رونمایی شده در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان به نام «درآمدی بر بازاریابی شبکه ای با رویکرد فقهی اعتقادی» است که این کتاب حاصل تدوین سخنرانی های علمی اولین همایش بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای توسط هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان و تحقیق دکتر سید احمد عاملی می باشد که برای نخستین بار رویکرد اقتصادی، تحلیل ریاضی پلن های MLM و تحلیل فقهی آن ها را به صورت همزمان ارائه می کند.

از دیگر آثار می توان به کتاب «درآمدی بر بهره، خلق پول و دلار» اشاره کرد که این کتاب حاصل پژوهش و سخنرانی های علمی دکتر رسول بخشی دستجردی، عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه اصفهان در هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی می باشد که به ماهیت امپریالیستی نظام بانکی و نقش مهم خلق پول بانک ها در ایجاد شکاف طبقانی اشاره می کند؛ همچنین در این کتاب نشان داده شده است که چگونه آمریکات با چاپ و خلق دلار  تورم خود را به دیگر کشورهای جهان صادر می کند.

کتاب بعدی رونمایی شده «سلسله نشست های اقتصادنا سال 1397» می باشد که این اثر حاصل تدوین مجموعه سخنرانی های علمی اقتصادنا در سال 1397 است که توسط هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان آماده شده است و بخش عمده این سخنرانی ها در سال 1397با موضوع ماهیت پول و بانک و نیز شناخت رمز ارزهاست که می تواند علاقه مندان این موضوعات را در جریان آخرین تحولات پژوهشی این عرصه قرار دهد.

آخرین کتاب رونمایی شده نیز «درآمدی بر مصرف و بهره وری در اسلام» است که این کتاب به قلم دکتر علی  اکبرکریمی به نگارش درآمده است و با بیانی روان به بایسته های مصرف و شیوه افزایش بهره وری با استفاده از دیدگاه اسلامی می پردازد.

رونمایی از تعدادی از فصلنامه های چاپ نخست حوزه علمیه خراسان

همچنین در این دوره از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، تعدادی از فصلنامه های علمی تخصصی حوزه علمیه خراسان نیز با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار به چاپ رسیدند که از جمله آن می توان به فصلنامه های وزین «جستارهای ادب عربی»، «مطالعات اعتبارسنجی حدیث»، «مطالعات هنر و رسانه»، «مصباح الفقاهه»، «آموزه های قرآن و عترت»، «تاریخ و سیره اهل بیت» و «اسلام و ارتباطات میان فرهنگی» اشاره کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha