جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد نظری - امام‌ جمعه موقت شاهرود

حوزه/ امام جمعه موقت شاهرود با تاکید بر این که قرآن بر حسب نیازهای بشر سخن گفته است، تصریح کرد: ما باید به قرآن به عنوان یک کتاب جامع نگاه کنیم که برای همه ی زندگی برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت الاسلام احمد نظری، در نشست پژوهشی که به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه ی علمیه ثقلین شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: ما باید به قرآن به عنوان یک کتاب جامع نگاه کنیم که برای همه ی زندگی برنامه دارد.

وی ضمن انتقاد از حوزه برای کم کاری در زمینه های قرآنی، تصریح کرد: متاسفانه برخی با حالتی سطحی نگری به قرآن نگاه می‌کند، درحالی که باید با نگاه عمیق و دقیق در آن، موجبات سلامت جامعه را فراهم کند.

امام جمعه موقت شاهرود در رابطه با ویژگی قرآن، افزود: قرآن تئوری عالم آفرینش است و عالم آفرینش عینیت قرآن است و همان طور که در عالم آفرینش بی نهایت موجودات داریم پس در قرآن هم بینهایت تئوری وجود دارد

وی با اشاره به اهمیت حضور قرآن در زندگی، خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: به همراه دروس، اصل را بر قرآن قرار دهید و چون کار با قرآن کار آسانی نیست، نیاز به تلاش و فعالیت های فراوان دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شاهرود، با بیان اینکه دانشگاه ها به رشته های قرآنی نیازمند است مطرح کرد: قرآن بر حسب نیازهای بشر حرف زده و حوزه های علمیه باید با جستجو در آیات قرآن، رشته های قرآنی را شناسایی و به دانشگاه ها و مراکز علمی معرفی کنند.

خبرنگار: حسین ملکان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha