سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که تقویت بخش پژوهش در سطح مدارس علمیه به نشاط علمی در حوزه خواهد انجامید، بیان داشت: هر گونه پیشرفتی در حوزه نیازمند توجه عمیق به مقوله تحقیق و پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با گرامیداشت هفته پژوهش، این ایام را فرصت مناسبی جهت تبیین ضرورت پرداختن به تحقیق و پژوهش در سطح حوزه های علمیه دانست.

وی با بیان این که مهم ترین راه تولید علم در حوزه پرداختن به تحقیق و پژوهش است، افزود: بدون توجه به پژوهش نمی توانیم به تولید علم در حوزه امیدوار باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که تقویت بخش پژوهش در سطح مدارس علمیه به نشاط علمی در حوزه خواهد انجامید، بیان داشت: هر گونه پیشرفتی در حوزه نیازمند توجه عمیق به مقوله تحقیق وپژوهش است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز بسترهای لازم به منظور تقویت پژوهش و تحقیق در سطح مدارس علمیه فراهم است، خاطرنشان کرد: ساختارهای لازم در جهت تقویت این مسأله مهم در سطح مدارس علمیه شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دغدغه های پژوهشی در سطح کلان حوزه کاملاً حس می شود و این نوید بخش آینده روشنی در بخش پژوهش حوزه است، تصریح کرد: با توجه به نگاه مثبت مدیران و دست اندرکاران حوزه به امر پژوهش، مدارس علمیه به عنوان خط مقدم فعالیت های حوزوی، باید عزم خود را در جهت تقویت امر پژوهش جزم کنند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که امروز نیاز است طلاب ما مهارت های لازم برای پژوهش را بیاموزند، افزود: این مهارت ها با برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی پیرامون پژوهش تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به این که باید برنامه های آموزشی مدارس علمیه را نیز پژوهش محور کنیم، ادامه داد: یک طلبه در سطوح بالای حوزه به طور حتم نیازمند آشنایی با مهارت های پژوهشی است و به همین دلیل بهتر از این مهارت ها از سطوح پایین تر به طلبه آموزش داده شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، انگیزه آفرینی در طلاب به منظور گرایش به سمت پژوهش را امری مهم ارزیابی کرد و گفت: مدارس علمیه باید این انگیزه لازم را در طلبه ایجاد کنند تا او به سمت تحقیق و پژوهش سوق پیدا کند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه در مازندران، افزود: به زودی با آغاز به کار رسمی این شورا شاهد ایجاد و تقویت انجمن های علمی در سطح حوزه علمیه استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha