جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم

حوزه/ هم اکنون 83 فرصت سرمایه گذاری در قم برنامه ریزی شده و درصددیم این فرصت ها را به مجوزهای بی نام تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهرداد غضنفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری و رونق تولید در استانداری قم برگزار شد گفت: در طول چند سال اخیر شعارهایی که در ابتدای سال به وسیله رهبرانقلاب بیان می شد، جهت گیری اقتصادی داشته و پیوست مسائل اقتصادی موضوعات مختلف مانند فرهنگی، اجتماعی نیز بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: امسال هم سال تولید است برای همین این معاونت برای خود رسالتی را تکلیف کرده از جمله آن رسالت ها سند سرمایه گذاری واشتغال استان و برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

غضنفری اظهار داشت: مقدمه این مسئله شناسایی خلاء های موجود در عرصه های اقتصاد ارائه 7 راهبر و و هدف و 30 برنامه بوده است.

وی بیان داشت: هم اکنون 83 فرصت سرمایه گذاری در قم برنامه ریزی شده و درصددیم این فرصت ها را به مجوزهای بی نام تبدیل کنیم. خصوصیت این مجوزهای بی نام این است سرمایه گذار گرفتار کارهای اداری نمی شود بلکه همه کارهای اداری انجام شده و تنها آماده واگذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی افزود: هم اکنون 10 الی 12 فرصت واگذار شده است و قرار است تبدیل به تفاهم نامه شود.

غضنفری اظهار داشت: درحال حاضر دولت در بحث اقتصاد با مشکلاتی مواجه است برای همین باید به سمت سرمایه گذاری بامحوریت بخش خصوصی برویم. در این رابطه بانک های این استان آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکلات تولید و سرمایه گذاری شده اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی افزود:  از جمله مهمترین برنامه های این معاونت ایجاد پنجره واحد، تشکیل کارگروه رفع موانع تولید، مشارکت بخش خصوصی در بحث تصمیم سازی،مشارکت بانک در بحث تولید و... است.

غضنفری با بیان این که نرخ بیکاری استان رو به کاهش و حداقل ثابت است، گفت: رویکرد ما حداقل تثبیت اشتغال بوده و معتقدیم اشتغال در سایه تولید است و تولید هم نیازمند رونق بخشی به مسائل اقتصادی است که از جمله آنها بازگردادن واحدهای تعطیل، ارتقای ظرفیت واحدهای موجود و احداث شهرک های تخصصی بوده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha