سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد

حوزه/ معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: دائره المعارف المعارف قرآن کریم افتخاری برای حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد در اولین نشست از سلسله نشست های «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» که به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش با حضور مراکز منتخب پژوهشی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، به بیان تاریخچه شکل گیری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و ساختار این مرکز پژوهشی پرداخت و دفتر تبلیغات اسلامی را نهاد حوزوی چند بُعدی دانست.

وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز در مقیاس بین المللی می تواند ادعا کند، اظهار داشت: این نهاد حوزوی یک سری فعالیت های جدیدی را انجام داده که در جهان اسلام بی نظیر است و فعالیت های دفتر به خصوص در بعد پژوهشی نظیر ندارد.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به بیان برخی از مهم ترین فعالیت های این پژوهشگاه پرداخت و تصریح کرد: این پژوهشگاه تزاروس و یا اصلاح نامه علوم اسلامی را در ۱۰ رشته از جمله کلام جدید، حقوق، فقه و... تدوین کرده است و تزاروس می تواند کاری نوبنیاد باشد. 

وی دایره المعارف ها و دانش نامه ها را از دیگر فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: دایره المعارف قرآن کریم یک فعالیت نوبنیاد در این پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط مسلمانان در جهان اسلام، در این پژوهشگاه در حال تدوین است؛ اولین و معروف ترین دایره المعارف قرآن کریم مربوط به کشور هلند بوده که در پنج جلد تدوین شده است.

️حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد اظهار داشت: این افتخار حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی است که اولین دائره المعارف بزرگ قرآن کریم را تدوین کرده و تا کنون ۱۶ جلد آن منتشر شده است.

وی گفت: در آیین افتتاحیه و نخستین روز از پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حدود ۲۷۰ اثر این دفتر به صورت مکتوب و الکترونیکی رونمایی شد.

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان معرفی کتابخوان همراه پژوهان تصریح کرد: این پژوهشگاه یکی از پیشرفته ترین مجموعه های کشور است که باید حوزویان به آن افتخار کنند.

وی افزود: تاکنون ۲۷ همایش های ملی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد و در ماه های آینده همایش هایی اعم از «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم»، «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» و «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست، از آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی که از آذرماه ۹۷ تا آذرماه ۹۸ تولید شده است، به صورت نمادین رونمایی شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha