سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز خطاب به اعضای ستاد برگزاری همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این همایش ها را محلی برای تبیین و ترویج توصیه های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از نعمت های انقلاب است.

وی افزود:جدایی حوزه و دانشگاه در دوران پهلوی به خاطر اندیشه های استعماری و مغرضانه بود که خسارت های بسیاری به ساحت علمی کشور وارد کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: وحدت یعنی داشتن هدف مشترک؛ جامعه سازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بهترین هدف مشترک حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تفکر جدایی دین از علم و دانش و معرفت منسوخ است، چرا که تفکر عقلی هم ارزشمند و علمی است و تفکر علمی منحصر در تجربه های حسی نیست.

وی ادامه داد: تئوری وحدت حوزه و دانشگاه سابقه بسیار طولانی دارد و افرادی همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی احیاگران تفکر اصیل وحدت حوزه و دانشگاه در بعد از انقلاب بودند.

امام جمعه تبریز خطاب به اعضای ستاد برگزاری همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این همایش ها را محلی برای تبیین و ترویج توصیه های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha