سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله محقق داماد

حوزه/ استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به ویژگی شخصیتی حضرت آیت الله جوادی آملی، گفت: یکی از افراد نادر که دارای شخصیتی جامع در عصر ماست، آیت الله جوادی آملی را باید نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سید مصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران، در آئین رونمایی از کتاب «سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی؛ تحریر نهج البلاغه» تالیف آیت الله العظمی جوادی آملی که عصر امروز در سالن کتابخانه ملی تهران برگزار شد، گفت: یکی از وظایف اخلاقی افراد دانشمند این است که به رشته ها و دانشمندان رشته های دیگر نتازند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی چنان در رشته ی خودشان عمیق می شوند که به خود جرأت می دهند که رشته های دیگر را بکوبند و حتی دانشمندان رشته های دیگر را آماج حملات بی پایه و اساس  قرار می دهند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به ویژگی شخصیتی  حضرت آیت الله جوادی آملی، گفت: یکی از افراد نادر که دارای شخصیتی جامع در عصر ماست، آیت الله جوادی آملی را باید نام برد.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: شخصیت افراد را باید از آثارشان فهمید؛ حضرت آیت الله جوادی آملی حکیم، مفسر و ادیب که حتی با ادبیات فارسی و از همه بالاتر فقیه است.

عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: نهج البلاغه چندین قرن قبل اعلامیه حقوق بشر نوشته شده است و بهترین مطلب این اعلامیه برابری حقوق انسان ها است، ولی این اعلامیه حقوق بشر کجا و کلام امیرالمومنین علیه السلام کجا که سرچشمه های اخلاص را در یک انسان فوق بشری نشان می دهد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha