پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه

حوزه / به مناسبت هفته پژوهش با حضور مدیر، اساتید و مدیر مرکزخدمات حوزه علمیه منطقه کاشان، نخستین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، عصر یک شنبه 24 آذر در نخستین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه، در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، استفاده از نظرات پژوهشگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاق، روش سخنرانی، تربیت کودک و نوجوان، روش پاسخگویی به سؤالات، اصول کلی تربیت در روانشناسی، و ... باید بیش ازپیش در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تدریس شود.

وی ادامه داد: اساتید حوزه و دانشگاه با استفاده ازآیات قرآن، روایات  و دستورات دانشمندان، باید نسبت به محبت درمانی، تغذیه درمانی، دعا درمانی و حافظه درمانی دینی اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، تلفیق علم و دین در درمان بیماری ها را مفید دانست و افزود: دلیل اینکه بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری ها به طب سنتی و اسلامی روی آورده اند نشان دهنده پی بردن آنها به خواص گیاهان دارویی توصیه شده  اسلام است.

وی اظهار کرد: همان طور که هر انسانی از خوبی ها خوشش می آید و از بدی ها متنفر است و بد اخلاقی زمینه دین گریزی را در جامعه فراهم می کند، یک پزشک هم اگر اخلاق را رعایت نکند، زمینه پزشک گریزی را به دنبال خواهد داشت.

دانشگاه ها برای رفع مشکلات جامعه از قرآن کمک بگیرند

در ادامه، حجت الاسلام یوسفی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان با قدردانی از ابتکار ارزشمند معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان در برگزاری نخستین هم اندیشی اساتید و محققان حوزه و دانشگاه، گفت: اساتید حوزه و دانشگاه موضوعات مختلف بهداشت و درمان و سلامت انسان در قرآن را مورد بحث و تبادل نظر قراردهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان ادامه داد: هرچند همه به دین اعتقاد داریم، ولی متاسفانه در مقام عمل نتوانسته ایم پیوند اعتقاد و عمل در مسائل  اخلاقی، روانشناسی  و... را در جامعه پیاده کنیم.

وی به وجود رابطه تعاملی بین علم و دین اشاره کرد و با بیان اینکه براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص)مسواک زدن قلب انسان را نورانی می کند، گفت: براساس تحقیقات دانشمندان دنیا، افرادی که به صورت مرتب مسواک می زنند کمتر دچار سکته قلبی می شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه دانشگاه ها برای رفع مشکلات جامعه باید از قرآن کمک بگیرند، اظهار کرد: اساتید دانشگاه ها برای پیوند علم و دین تلاش بیشتری انجام دهند.

لزوم تلفیق علم و دین در سلامت مردم

بنفشه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست با تاکید بر تلفیق علم و دین در سلامت مردم، گفت: پژوهشگران آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) را مبنای کار قرار دهند.

در پایان این نشست، پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه میان حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد دومین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه در مدیریت حوزه علیمه کاشان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 0
    خبر بسیار هوشمندانه و دقیق نگارش شده