پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام مهدی نیکبخت

حوزه/دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه گفت: هیأت‌های داوری با تشکیل جلسات مجزا نسبت به بررسی عملکرد داوران گروه خود اقدام کرده و پس از تأیید صحت فرایند ارزیابی‌ها، کاندیداهای برگزیدگی گروه را جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای علمی معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی نیکبخت، دبیر اجرایی این همایش گفت: هیأت‌های بیست‌گانه داوری،‌ جلسات خود را برای بررسی نهایی آثار رسیده آغاز کردند.

وی در ادامه افزود: در این مرحله از فرایند ارزیابی آثار رسیده، هیأت‌های داوری با تشکیل جلسات مجزا نسبت به بررسی عملکرد داوران گروه خود اقدام کرده و پس از تأیید صحت فرایند ارزیابی‌ها، کاندیداهای برگزیدگی گروه را بر اساس نظرات داوران تعیین نموده و جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای علمی معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام  نیکبخت اظهار داشت: اعضای شوراهای علمی همایش نیز با تشکیل جلسات جداگانه، کاندیداهای معرفی شده از سوی هیأت‌های داوری را بررسی نموده و رأی نهایی خود را نسبت رتبه آثار معرفی شده اعلام می‌نمایند.

وی تأکید کرد: تمامی فرایند علمی آثار از مرحله ارزیابی اولیه، انتخاب داوران، ارزیابی تفصیلی، هیأت‌های داوری و شورای علمی، بر اساس آئین‌نامه‌هایی صورت می‌گیرد که قبلاً در مراجع ذی‌صلاح به تصویب رسیده است، بنابراین امکان هیچ‌گونه اعمال‌نظر فردی و سلیقه‌ای در ارزیابی و انتخاب آثار وجود ندارد.

دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه اعضای هیأت‌های داوری همایش را بیش از 80 نفر اعلام کرده و ابراز داشت:‌ اعضای هر یک از هیأت‌های داوری را 3 تا 5 نفر از اساتید و محققان صاحب‌نظر در هر یک از شاخه‌های علمی مرتبط تشکیل می‌دهند. این اشخاص به پیشنهاد رئیس هیأت داوری و تأیید شورای علمی انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: رؤسای هیأت‌های داوری نیز بر اساس صلاحیت‌های علمی و مدیریتی به پیشنهاد شورای علمی و تصویب شورای سیاست‌گذاری انتخاب می‌شوند و احکام آن‌ها توسط رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش که مدیر حوزه‌های علمیه است امضا و ابلاغ می‌گردد.

حجت‌الاسلام نیکبخت با اشاره عناوین هیأت‌های داوری همایش تصریح کرد: تفسیر و علوم قرآن؛ حدیث، درایه و رجال؛ فلسفه؛ اخلاق و عرفان؛ تاریخ، سیره و تراجم؛ فقه و اصول؛ کتب مرجع؛ ادبیات و هنر؛ علوم اجتماعی؛ تصحیح و تحقیق؛ ترجمه؛ کلام؛ انقلاب اسلامی؛ اقتصاد؛ حقوق؛ روان‌شناسی؛ علوم تربیتی؛ علوم سیاسی؛ مدیریت و تکنولوژی آموزشی، هیأت‌های بیست‌گانه همایش را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: جشنواره مقالات علمی حوزه نیز همپای کتاب سال حوزه در حال سپری مراحل و فرایندهای داوری است و چون آئین‌نامه‌های علمی و هیأت‌های داوری این دو مجموعه علمی مشترک است، کاندیداهای برگزیدگی این جشنواره نیز در حال بررسی و پیشنهاد است.

شایان ذکر است، هیأت‌های داوری، با 3 تا 5 نفر عضو تشکیل می‌شود که از میان اساتید و محققان صاحب‌نظر در هر یک از شاخه‌های علمی، به پیشنهاد رئیس هیأت داوری و تأیید شورای علمی انتخاب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha