چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشجوی مسلمان نیوزیلندی برنده جایزه معتبر معماری شد

حوزه/ یک دانشجوی مسلمان نیوزیلندی که برادر یکی از قربانیان حمله تروریستی به مسجد کرایست چرچ نیز می باشد، موفق به کسب جایزه معماری معتبر به خاطر مدارای مذهبی و احترام متقابل شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» با گذشت یک سال دشوار ، یک دانش آموز مسلمان اوکلندی و برادر یکی از قربانیان تیراندازی در مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند، به خاطر مدارای مذهبی و احترام متقابل برنده یک جایزه معماری معتبر شد.

عبدالله آلیان به همراه یک دانشجوی دیگر برنده جایزه طراحی دانشجویی شد که دانشجویان سال آخر معماری برای کسب این مقام با هم رقابت می کردند. طراحی پیشنهاد شده توسط او با نام «ایمان در فیوردلند» طرحی را برای گذر از پارک ملی فیوردلند ارائه می داد.

هیات داوران در رابطه با طرح ارائه شده توسط این دانشجوی مسلمان، آن را نشانه «درک عمیق و همدردی بالا با شرایط انسانی» توصیف کردند و اعلام کردند این ساختار طراحی شده برای زمانه ای ساخته شده که مردم صرف نظر از دین و ایمان،   به طبیعت روی کرده اند. وی از خطوط هندسی و مواد طبیعی برای همراه شدن با مناظر طبیعی برای طراحی هایش استفاده می کرد.

 تیم ملویل ، رئیس مؤسسه معماران ، نماینده داوران جوایز گفت که این طرح ها «کارهای انجام شده» بودند که توانایی معمار در پاسخگویی به شرایط اجتماعی و سیاسی ، شناسایی موضوعات و ارائه راه حل ها را نشان می داد.

دانشجویان سال آخر سه مدرسه معماری در این مسابقات سالانه به رقابت می پردازند.

 گفتنی است این دانشجو برادر عطا آلیان، یکی از قربانیان حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در 15 مارس بود که جان 51 نمازگزار مسلمان را گرفت. آلیان دروازه بان تیم ملی فوتسال نیوزیلند و نماینده کنتربری در مسابقات باشگاهی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha