جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست معاونان تهذیب و مدیران استانی حوزه‌های علمیه با استاد قرائتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، مدرسه علمیه المهدی زرگان را یک مدرسه موفق و الگو در کشور دانست و گفت: من همواره در سفر هستم و اطلاع کافی از وضعیت مدارس دارم، مدرسه علمیه المهدی بسیار خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، در نشستی صمیمانه با آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، نکاتی را برای تقویت طلاب مدارس علمیه خوزستان مطرح کرد.

وی در ابتدا مدرسه علمیه امام‌المهدی زرگان را به عنوان یک مدرسه موفق و الگو در کشور خواند و تصریح کرد: من همواره در سفر هستم و اطلاع کافی از وضعیت مدارس دارم، مدرسه علمیه شما (المهدی) بسیار خوب است.

رئیس ستاد اقامه نماز، با تاکید بر تقویت مهارت‌های طلبگی، گفت: آموزش قرآن، احکام، مسئله و فقه گفتن را به طلاب بی‌آموزید و در انتهای سال تحصیلی با افتخار اعلام کنید که حوزه علمیه خوزستان چند هزار طلبه دارد که همه آنها قرائتشان خوب و درست شده است.

وی مهارت آموزی را یک اصل مهم در حوزه خواند و اضافه کرد: طلبه‌ای تا لمعه بخواند و مهارت داشته باشد، می تواند مردم داری کند؛ اما اگر استاد خارج باشد ولی مهارت نداشته باشد، کم خواهد آورد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز، با بیان اینکه طلبه باید راه ارتباط با کودکان را بلد باشد، گفت: یکی از این راه‌ها قصه‌گویی است که باید روش‌ها و راه قصه گفتن را به مبلغان آموزش دهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در پایان گفت: تلاش کنید تا کمبودهایتان را شناسایی و آنها را رفع کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha