شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشییع شهید رضوی

حوزه/ دیروز مردم بیرجند آمده بودند برای تشییع کسی که مخلصانه و در راه اعتقاداتش بدون هیچ چشم داشت مادی جان خود را نثار یار کرده بود. مردم به استقبال کسی آمده بودند که تاریخ مدیون افرادی چون اوست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دیروز بیرجند شاهد تشییع پیکر بسیجی شهید سید علی رضوی در مصلای هیأت ابوالفضلی بود. عطر دل‌انگیز در فضا پیچیده بود، مرد و زن، کوچک و بزرگ آمده بودند. حتی کودکان در آغوش مادران و پدران خود برای بدرقه کبوتر سفر کرده آمده بودند و گویی عطر شهادت و ایثار در همه جا استشمام می‌شد.

خیابان منتهی به هیأت ابوالفضلی بیرجند پر از جمعیت شده، مردم آرام آرام خود را از کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف به اینجا رساندند و انتظار می‌کشیدند تا گامی دیگر با شهیدان همراه شوند.

حضور مادران شهدا در این مراسم چشمگیر است؛ مادرانی که از قاب خیس چشم‌هایشان تابوت سه رنگ شهید را می‌نگرند و همزمان یاد عزیزان شهید خویش می‌کنند؛ برخی مادران قاب عکس‌های فرزندانشان را آورده و روی دست بالا برده‌اند و گریه می‌کنند.


حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، در حاشیه تشییع پیکر این شهید بسیجی گفت: اسلام در دامان خود شخصیت هایی را پرورش می دهد که حاضرند با جان و مال خود با خدا معامله کنند.

وی ادامه داد: شهدا زمینه ساز استقلال و عزت جمهوری اسلامی شدند و باید راه شهدا را با خدمت و عملکرد خود دنبال کنیم

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان نمی شود جای شهدا را در این دنیا با هیچ چیزی پر کرد. یادآور شد: پر کردن جای شهدا آسان نیست چرا که آن‌ها شیفته امام و اسلام و حامل حرکت های دینی و انقلابی بودند.

حجت الاسلام نوفرستی ولایت پذیری را از پیام‌های شهدا به جامعه امروز دانست و عنوان کرد: لبخند زدن به استکبار جهانی مخالفت با خط ولایت است و متاسفانه برخی با نوع حرف زدن، تعامل و گفتمان خود به دشمنان امید می‌دهند.

وی ادامه داد:باید همانند شهدا باید ولایت مدار باشیم و گفتمان ولایت و دستورات ولایت مدنظر باشد.


شهید؛ خوش نامی تو... بد نامی من

شهیدان حقیقتاً با لبیک به ندای هل من ناصر مولایشان سیدالشهدا(ع) نشان دادند که زندگی و مماتشان بوی حسینی دارد و رنگ و جلای خدایی و این که در زیارت عاشورا می خوانیم "أللهم اجعَل مَـحیایَ مَحیا مُحمدٍ و آلِ محمـد و مَماتی مَماتَ محمـدٍ و آلِ مـحمد"، چقدر با شهادت معنا و مفهوم جاودانه پیدا می کند.

به راستی کیست که نداند شهیدان خاصه شهدای گمنام، والاترین انسان هایی هستند که در عمل ثابت کردند سبک زندگی شان به دور از هر گونه شعار و تظاهری بوده و الحق و الانصاف نیز پرگشودنشان به همان میزان و بلکه لطیف تر و بالاتر!

آری! شهید قلب تاریخ و شمع همیشه فروزان آن است که با خون مقدس خود، گواهی داده که نصرت نهایی با مظلومان و مستضعفان است و حق آمدنی است و باطل رفتنی.

در مراسم امروز پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به شعرخوانی و ذکر مصیبت پرداخت و سپس  پیکر شهید «سیدعلی رضوی» بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع و برای تدفین به زادگاهش روستای سیدان منتقل شد.

در راستای برنامه‌هایی که سالانه نیروهای مسلح برای ارتقای آمادگی نیروهای خودشان انجام می‌دهند به‌دلیل اینکه این گردان‌ها آمادگی کاملی برای انجام مأموریت‌های دفاعی منطقه داشته باشند این نیروها به‌طور دائم یک سری تمرینات و آموزش‌هایی اجرا می‌کنند.

پنجشنبه هفته گذشته در حین اجرای یکی از این آموزش‌ها، بسیجی انقلابی «سیدعلی رضوی» از بسیجیان مخلص گردان فاتحین بیرجند در حین آموزش از ناحیه ران پای راست دچار آسیب شدید می‌شود که پس از انتقال به بیمارستانه به‌دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.


خدایا؛ در برابر شهدا شرمنده ام

القصه اینک ماییم و میراث بی بدیلی که آن شهیدان عزیز برایمان به جای گذاشتند و آن چیزی نیست جز غیرتمندی و احساس مسئولیت در راه حفظ و حراست از دین خدا و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی.

از این منظر، چه خوب و لازم است که دست کم در چنین روزهایی نگاهی بیندازیم به وصایای نورانی شهدا که حقیقتاً برای همیشه ی تاریخ چراغ راه هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha