شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه حوزه های انقلابی باید عامل تحول آفرینی در جامعه اسلامی باشند، گفت: تحقق واقعی پژوهش به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در علوم دینی می تواند تحولات عظیمی در حوزه ها و مدارس علمیه کشور به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش عنوان کرد: زیربنای زندگی بشر براساس علم و زیربنای علم نیز براساس پژوهش می باشد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امروز پژوهش جزو لاینفک علوم طبیعی و تجربی بشر به شمار می آید و به عینه شاهد پژوهش برای زندگی بهتر برای جامعه بشری هستیم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه نگاه اسلام به علم نگاهی عمیق و قابل تامل است، بیان کرد: اصول اسلام جدای از بعد معنویت آن، دارای اصلی علمی هستند، لذا باید اسلام را دینی بر پایه معنویات و علوم عنوان کرد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه جهان اسلام دانشمندان و اندیشمندان زیادی در خود داشته است، گفت: همین توجه و اهتمام دین اسلام بر مسئله علم و وجوب آن در زندگی بشر، باعث گردیده بسیاری از دانشمندان، پزشکان، فلاسفه و... از بطن جامعه اسلامی پا به عرصه جهانی بگذارند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کردستان افزود: با این حال و با توجه به اهمیت علم در اسلام، امروز نیازمند ارتقا علمی کشور در همه شئونات هستیم، امروز مراکز علمی و آموزشی کشور همانند حوزه های علمیه و دانشگاه های در خط مقدم علم آموزی قرار دارند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه حوزه های انقلابی باید عامل تحول آفرینی در جامعه اسلامی باشند، گفت: تحقق واقعی پژوهش به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در علوم دینی می تواند تحولات عظیمی در حوزه ها و مدارس علمیه کشور به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اساتید باید بیش از پیش طلاب را در زمینه تحقیق و پژوهش ترغیب کنند، عنوان کرد: طلبه نباید هرگز خود را محصور در حجره و کتاب های درسی و حوزوی بداند، بلکه یک طلبه انقلابی و تحولگرا، باید دارای روحیه علمی و پژوهشی باشد و همواره به دنبال حل مسایل و مباحث دینی و حتی غیردینی باشد.

این استاد حوزه در پایان گفت: نهادینه سازی امر پژوهش در حوزه های علمیه باعث نمایان شدن پتانسیل های حوزویان در سطح جامعه اسلامی شود و بی شک این تحول زمینه توسعه کشور را فراهم خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha