جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد رعد

حوزه/ ما می بینیم که آمریکا این روزها به کشورهای اروپایی و کشورهای خلیج فارس فشار می آورد تا کسی دست کمک به سوی لبنان دراز نکند و ما به این خاطر از آمریکا انتقام خواهیم گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه محمد رعد نماینده پارلمان لبنان عضو فراکسیون مقاومت در نشستی سیاسی که توسط حزب الله در صیدا برگزار شده بود گفت: آمریکا امروز تمام توان خود را در معرکه اقتصادی با لبنان متمرکز ساخته و آنچه که فلتمن در کنگره آمریکا گفت مبنی بر اینکه لبنانی ها دو راه پیش رو دارند یا گرسنگی همیشگی و یا آرامش احتمالی؛ این سخن به سادگی این معنا را می رساند که آمریکا می خواهد مقاومت لبنان را حذف کند و لبنان را به صلح و سازش با اسرائیل آن هم بنا بر شروط آنها وادار کند تا مرزهای مشترک نیز بنا بر شروط آنها تعیین شود و 860 کیلومتر مربع بار دیگر به آنها تقدیم شود و علاوه بر این آمریکا می خواهد نفت لبنان را به روش خود استخراج کند تا آنها تعیین کنند که چه مقدار از پول نفت برای لبنان باشد.

وی افزود: لبنان حتی از یک وجب خاک یا آب خود دست نخواهد کشید و ما می بینیم که آمریکا این روزها به کشورهای اروپایی و کشورهای خلیج فارس فشار می آورد تا کسی دست کمک به سوی لبنان دراز نکند و ما به این خاطر از آمریکا انتقام خواهیم گرفت، زیرا با دخالت آمریکا هیچ انتقال بانکی و کمک مالی به سود لبنان امکان پذیر نیست.

رعد ادامه داد: آمریکا از دولت آینده لبنان انتظار دارد شروط آنها را بپذیرد و یکی از این شروط این است که دست از  مقاومت و حزب الله برداریم تا نتوانیم در برابر اسرائیل از خود دفاع کنیم. آمریکا می گوید هیچ گروه و نهاد لبنانی حق ندارد با ایران رابطه داشته باشد و البته کسی در این شرایط باور ندارد که بحران اقتصادی لبنان از درگیری ما با دشمن صهیونیستی به دور باشد، زیرا آنها نتوانستند در زمینه نظامی کاری از پیش ببرند و نتوانستند در خاک لبنان باقی بمانند و اکنون همین ها برای فشار اقتصادی بر لبنان، دست به دامن آمریکا شده اند.

این نماینده فراکسیون مقاومت خاطرنشان کرد: برخی لبنانی ها که در مورد ضرورت مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی با ما اختلاف نظر دارند گمان می کردند تحریم های آمریکا علیه مقاومت به سود آنهاست اما اکنون روشن شده که این تحریم ها علیه تمام کشور است و اکنون تمام مردم لبنان دردمند و درگیر مشکلات هستند زیرا این گروه مورد نظر نتوانستند دوستان خود را به درستی بشناسند و نتوانستند بخش های صنعتی و کشاورزی مولد برای لبنان تاسیس کنند و فقط بر کمک های خارجی تکیه کردند و به آن دل بستند.

وی در پایان تاکید کرد: لبنان نیازمند بازنگری در سیاست های خود است. مهم نیست که دولتی سیاسی یا تکنوکرات روی کار بیاید؛ زیرا کسی به تنهایی نمیتواند لبنان را مدیریت کند و برای ما نیز مهم نیست چه کسی رئیس دولت شود. مهم این است که برنامه های دولت ها را ارزیابی کنیم تا بینیم فلان مسئول تا چه اندازه می خواهد وابسته به آمریکا باشد. ما باید قدرت کشور خود را حفظ کنیم و یکی از عوامل قدرت کشور ما مقاومت و وحدت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha