پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسماعیل تدینی - اوقاف سمنان

حوزه/ حجت الاسلام تدینی گفت: نماز جمعه یکی از نسخه های ارزشمند دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، در ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نخستین نمازجمعه استان سمنان در مهدی‌شهر با عنوان «نمازجمعه؛ اتحاد و انسجام اسلامی»، به میزبانی مسجد حضرت زهرا(س) شهرک فاطمیه این شهر، اظهار داشت: نمازجمعه سنتی است که نبی اکرم(ص) وقتی از مکه به مدینه هجرت کردند، در منطقه ای به نام بنی صالح اولین نمازجمعه را پیامبراکرم(ص) اقامه کردند و مسجدی به نام جمعه برپا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در ۵ مرداد ماه ۵۸ نخستین نمازجمعه در انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد و تا به امروز ۹۰۰ نمازجمعه در سطح کشور و ۱۹ نمازجمعه در سطح استان سمنان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از نسخه های ارزشمند دین اسلام است، افزود: در روایت است که اگر کسی ۳ هفته نسبت به حضور در نمازجمعه اهتمام ویژه نداشته باشد، این کار از کسی جز منافق صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه برخی در زندگی به (چه کنم چه کنم) گرفتار می شوند که به این جهت است که اهتمام ویژه به مسائل دینی ندارند، خاطرنشان کرد: برکات نمازجمعه در زندگی فردی و اجتماعی انسان بیشمار است و اگر ما به این مسجدها و نماز و نمازجمعه ها توجه کنیم دیگر این همه مشکل نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در برخی از خبرها قید شده بود که هزینه نگهداری یک زندانی برابر با هزینه کردن برای ۲۰ دانش آموز است، گفت: ما هرچقدر برای موضوعات دینی سرمایه گذاری کنیم دیگر لازم نیست برای عرصه های دیگر هزینه بدهیم؛ اگر یک روزی دیدیم که در نمازجمعه جمعیت کمتری مشارکت دارند این زنگ خطری برای ماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی بیانیه گام دوم انقلاب را که صادر کردند بسیار بر روی این بیانیه کار کردن و انتظار حضرت آقا بر این است که بر روی این مسئله کار شود، گفت: در ۴۰ سال دوم آسیب ها متفاوت تر می‌شود و امروز جنگ نظامی نیست و شیوه جنگ دشمنان تغییر یافته است و زمانی در دفاع مقدس به ما گلوله و فشنگ نمی‌دادند اما امروز با موشک دوربرد داریم و ۴۰ سال دوم که انقلاب اسلامی به بلوغ و تکامل خودش رسیده است، آسیب‌های خاص خودش را دارد.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه در در حوادث آبان ماه سال جاری دشمنان خیلی حساب شده کار کردند، تصریح کرد: دشمنان در این حوادث اخیر خیلی دقیق برنامه ریزی و هدف گذاری کردند و نکته رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه باعث هوشیاری ملت و کشور شد و در ۴۰ سال دوم همه ارکان، توجهات و دیدگاهشان دقیق تر و هوشیار تر و عمیق تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب، از سوی نهاد نمازجمعه و دست اندرکاران تبیین شود، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک نامه عادی نیست و تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط نهاد نماز جمعه به صورت قوی تر کار شود و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مسئولین گزارش دهند و مطالبه‌گری در نهاد نمازجمعه شکل گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ما باید در نماز جمعه هایمان جوانگرایی کنیم، گفت: نسل انقلابی و ریش‌سفیدان همواره در صحنه هستند اما دشمن همواره عقبه نظام را نشانه می‌گیرد و این بمباران‌ها و شبهه افکنی ها می‌طلبد برای جوانان برنامه‌ریزی ویژه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha