جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: پژوهش های حوزه های علمیه در صدد حل مسائل جامعه ی کنونی و نیازمندی های آن بر مبنای اولویت سنجی و برگرفته از معارف غنی دین اسلام اعم از قرآن و روایات است.

مریم ملک محمدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین‌شهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان  گفت: یک قالب شامل تحقیقات بنیادی است که این قبیل تحقیقات در جستجوی کشف حقایق و واقعیت ها و شناخت هایی بوده که باعث توسعه مرزهای دانش عمومی بشر می شود و قوانین علمی را کشف نموده و به تبیین ویژگی ها و صفات یک واقعیت می پردازد.

وی افزود: هدف اصلی تحقیقات بنیادی توسعه دانش است که می تواند راهگشای سایر مطالعات و بررسی ها باشد.

 ملک محمدی قالب دیگر تحقیق و پژوهش را تحقیقات کاربردی دانست و گفت: این قبیل تحقیقات دارای جنبه عملی است و مستقیما در صدد حل مشکلات جامعه و بشریت می باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه را مرکز آموزش و تعلیم می دانند و می فرمایند: اسلام فقط معرفت نیست، بلکه تعهد به عمل و تحقق احکام اسلام هم جزء اسلام است؛ این قسمت شامل: اصول و فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آیین حکمرانی می باشد و بخش دیگر اسلام عبارت است از محقق کردن این حقایق در متن جامعه و در متن زندگی مردم  یعنی هدایت.

ملک محمدی افزود: پژوهش های حوزه های علمیه در صدد حل مسائل جامعه ی کنونی و نیازمندی های آن بر مبنای اولویت سنجی و برگرفته از معارف غنی دین اسلام اعم از قرآن و روایات است.

وی، یکی از فعالیت های موثر پژوهشی حوزه های علمیه را برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانست که در راستای پاسخگویی به عمده ترین و مهم ترین نیازهای جامعه صورت می گیرد.

استاد حوزه خواهران افزود: هدف از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، اقناع اندیشه مخاطب به شیوه ای منطقی  و در فضای باز فکری است که در آن تضارب آراء صورت می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha