جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که خروجی تحقیقات دینی و پژوهش های علمی باید رسیدن به حق باشد، گفت: روایات ما علم را با حلم و بندگی خدا گره زده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در مراسم تجلیل از برترین های ستاد پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این دفتر در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت:

برگزاری این نمایشگاه انصافاً یک کار فاخر و ارزشمند می باشد و بهتر است که اطلاع رسانی بهتری نسبت به فعالیت هایی که دارید صورت بگیرد.

وی با بیان این که اهالی تحقیق برای رسیدن به حق تلاش می‌ کنند، گفت: روح حاکم بر همه تحقیقات و پژوهش های دینی رسیدن به حق است، از این رو، یکی از این تحقیق ها این است که دنیا را همانگونه که هست بشناسیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: محققان و تولیدگران علم دینی باید خروجی کار خود را رسیدن و رساندن مردم به حق قرار بدهند، به همین جهت، در روایات داریم «خیر در این نیست که مال یا فرزند زیادی داشته باشید، بلکه خیر و خوبی در افزایش علم و حلم و مباحات به بندگی خدا است».

وی افزود: بنابراین دو خروجی علم و تحقیقات باید انسان های حلیم و بنده خدا باشد و در غیر این صورت، کارهای ما ارزش چندانی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: طبق روایت دیگری اگر کسی به فقه در دین رسید توفیق الهی نصیب او شده است، چون فرموده است: «اگر خدا به بنده ای اراده خیر بکند، او را فقیه می‌ کند» و فرد فقیه در این صورت به دنبال تجمل نمی رود.

وی با اشاره به این که پژوهشگران و مرتبطان با تحقیقات باید این تجلیات را داشته باشند، گفت: تربیت گفتنی نیست، بلکه دیدنی است و مدیران این مجموعه باید به گونه ای عمل کنند که زیر مجموعه های آنها این تربیت و اخلاق را در مقام عمل مشاهده کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: زحمات شما حقیقتاً ماندگار است چراکه کارهایی ارزشمند و مورد استفاده است و امیدواریم همواره مورد دعای خاص امام زمان(عج) نیز قرار بگیرید و کارهای بیشتر و کاملتری در آینده از شما دیده شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha