جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرحله شفاهی

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی حوزه علمیه خراسان از برگزاری مرحله کتبی آزمون سالانه حافظان کل، نصف و ثلث قرآن کریم خبر داد و گفت: در حوزه خراسان ظرفیت های قابل توجهی در عرصه حفظ قرآن داریم که رو به رشد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه «در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مقامی، معاون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان از برگزاری مرحله کتبی آزمون سالانه حافظان کل، نصف و ثلث قرآن کریم خبر داد و گفت: در حوزه علمیه خراسان ظرفیت های قابل توجهی در عرصه حفظ قرآن داریم و بحمدلله این ظرفیت رو به رشد است.

وی آمار رو به رشد ثبت نام کنندگان این آزمون در هر سال به نسبت سال های قبل را مؤید این نکته دانست و افزود: در سال ۹۸ در مجموع ۲۴۰ نفر از طلاب حافظ در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۰ نفر در حفظ ثلث، ۶۵ نفر در حفظ نصف، ۵۰ نفر در حفظ کل قرآن کریم و ۱۵ نفر در آزمون حفظ نهج البلاغه ثبت نام کرده اند.

مقامی در ادامه با بیان اینکه در آزمون امسال «اساتید و مربیان حفظ در مدارس علمیه»، «داوران مسابقات قرآنی» و «افتخارآفرینان مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم در سال های گذشته» از حضور در مرحله کتبی معاف شدند و ارزیابی محفوظات ایشان صرفاً به صورت شفاهی انجام خواهد شد بیان کرد: بر اساس آیین نامه آزمون، ملاک قبولی طلاب حافظ و استفاده از مزایا و تسهیلات، کسب میانگین نمره ۷۰% در مجموع آزمون کتبی و شفاهی است و به پذیرفته شدگان، مزایایی از قبیل «اعطای گواهینامه حفظ (در رشته های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج البلاغه)»، «ارتقای شهریه مقام معظم رهبری (حفظه الله)»، «بهره مندی از تسهیلات نهادهای حوزوی» و «امتیاز ویژه در مجتمع های اسکان طلاب» تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مرحله شفاهی این آزمون طی هفته جاری (۲۳ الی ۲۸ آذرماه) برگزار و نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان، هفته اول دی ماه از طریق سایت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی و کانال اطلاع رسانی اداره قرآن و عترت این معاونت در پیام رسان بومی ایتا منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ این آزمون همه ساله براساس مصوبه شورای عالی حوزه‌ علمیه خراسان و به جهت ارج نهادن به تلاش حافظان گرامی و تشویق مادی و معنوی ایشان برگزار می‌ شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha