شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسم حسینی

حوزه/ حجت الاسلام اسم‌حسینی گفت: مطالبه‌گری یکی از نیازهای امروز جامعه است که در بیانیه گام دوم انقلاب بدان تصریح شده است و به گونه‌ای روح بیانیه گام دوم بر بیداری جامعه استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام غلامرضا اسم‌حسینی، شامگاه دوشنبه در همایش «نقش حوزه و دانشگاه در تبیین شاخصه‌های مطالبه‌گری» که در  دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سال‌های قبل همایش وحدت حوزه و دانشگاه در جمع عمومی برگزار می‌شد و در این گونه جلسات عموما نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شد، اما امسال بنا بر این شد که این مراسم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شود تا بتوانیم از آن نتیجه‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط حوزه و دانشگاه و وحدت این دو باید به متن جامعه کشیده شود و مردم آن را به وضح مشاهده کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مطالبه‌گری یکی از نیازهای جامعه است که در بیانیه گام دوم انقلاب بدان تصریح شده است و به گونه‌ای روح بیانیه گام دوم بر بیداری جامعه استوار است.

وی افزود: مشارکت فعالانه در قالب‌های دینی و بیداری یکی از فرهنگ‌های اساسی است که دین از ما می‌خواهد و این مسئله در قالب مطالبه‌گری قابل احیاء است.

حجت الاسلام اسم‌حسینی گفت: دین مبین اسلام مصالح جامعه را در امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده است و این مسئله امروز یکی از پیش‌ران‌های جامعه است.

وی اضافه کرد: دشمن بر مطالبات مردمی سوار شده و برای کشور هزینه درست می‌کند که نمونه آن را در حوادث اخیر به وضوح مشاهده کردیم و امروز اساتید حوزه و دانشگاه وظیفه دارند راه‌های صحیح مطالبه‌گری را به مردم تبیین کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی در پایان بیان داشت: باید مطالبات مردم در حوزه و دانشگاه به صورت صحیح تبین و در جامعه عملی شده و از مسئولین امر حل آن‌ها مطالبه شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha