جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: بی شک پژوهش محور بودن نظام آموزشی، موجب شتاب و تسریع در رشد و پیشرفت علمی کشور می شود.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تحقیقات و  پژوهش مؤلفه بسیار مهمی در راستای ارتقای سطح علمی جامعه و آگاهی بخشی به مردم است، ابراز داشت: به خصوص در شرایط کنونی که دنیا از تشیع و اسلام انتظار دارد که به سوالات و نیازهای بشریت پاسخگو باشد، ما باید بیش از پیش به پژوهش در عرصه های مرتبط با علوم انسانی و اسلامی اهتمام داشته باشیم، البته پژوهش ها و تحقیقاتی که هر کدام ناظر به یک مساله و نیاز و سوال جدی دنیای امروز باشد.

وی افزود: البته ضرورت انجام فعالیت پژوهشی در همه جای دنیا در ابعاد و عرصه های مختلف مورد توجه و سرمایه گذاری جدی است، چه آن که این مقوله از مسائلی است که پیشرفت های علمی و اختراعات و اکتشافات در جهان، به واسطه آن رخ می دهد، اما با این حال متاسفانه در سال های اخیر، مشکلات شدید مالی و کاهش بودجه، موجب شده تا حمایت مطلوبی از پژوهشگران چه در حوزه و چه در دانشگاه به عمل نیاید.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین گفت: علاوه بر حمایت های مالی از بخش پژوهش، یکی از اصلی ترین مسایل این است که نظام آموزشی کشور ما باید پژوهش محور باشد و به این مقوله به طور جدی بهای لازم داده شود، نه این که پژوهش صرفاً در گوشه ای انجام شده و نگاه زینتی به آن در کنار بحث آموزش وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتاً و به دور از هر گونه شعاری، اگر نظام آموزشی کشور، پژوهش محور باشد ما شاهد رشد و شتاب علمی خوبی خواهیم بود، کما این که در هر بخشی که موفقیت علمی داشته ایم، بخشی از آن به خاطر بها دادن به مساله پژوهش در داخل نظام آموزشی بوده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha