پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: این که در نظام اسلامی یک راننده مینی‌بوس می‌آید و یک شغل مهم استانی و یا شهرستانی می‌گیرد نشان دهنده آزادی در جمهوری اسلامی است، اما نباید اجازه داد عده‌ای جامعه را به نظام طبقاتی تبدیل کنند و باید ویژه‌خواری و ویژه‌خواهی برچیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام منصور امامی شامگاه دوشنبه در همایش «نقش حوزه و دانشگاه در تبیین شاخصه‌های مطالبه‌گری» که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه اسلامی اند و اگر جامعه در رسیدن به اهداف خود با مشکل مواجه شود یعنی آن جامعه مرگ مغزی شده است.

وی ادامه داد: اگر حوزه و دانشگاه به وظیفه خود در قبال جامعه به درستی عمل کنند جامعه به وظایف خود به شکل پویا عمل خواهد کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه تصریح کرد: در قانون اساسی به این نکته تصریح شده است که مردم می‌توانند از مسئولین انتقاد کرده و نسبت به عملکرد ناصحیح آن‌ها اعتراض کنند، اما نحوه اعتراض و اینکه به چه کسی و چگونه باید اعتراض کنند را مشخص نکرده است و امروز اساتید حوزه و دانشگاه باید آن را مشخص کنند که سال ۹۲ رهبر انقلاب آن را بر دانشگاهیان متذکر شدند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است، اما مسلمین از آن غفلت کرده‌اند و یک دانشمند آمریکایی با استفاده از منابع اسلامی سه جلد در مورد این فریضه الهی کتاب نوشته است که کسی تا به حال از مسلمانان چنین کتابی تالیف نکرده است.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: خدای متعال از مؤمن ضعیف که دین ندارد و ترک امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، متنفر است و اگر در جامعه‌ای این فریضه به فراموشی سپرده شود مردمان آن به سمت انحطاط حرکت خواهند کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه بیان داشت: اساتید حوزه و دانشگاه باید جلساتی را ترتیب بدهند و مسئولین و نمایندگان مجلس را به آن جلسه دعوت کرده و مطالبات مردمی را از آن‌ها مطالبه کنند و نباید جریان مطالبه‌گری فقط به برگزاری جلسات بسنده کند.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از مطالبه‌گری دل خوشی ندارند و بعد از این‌که شخصی از آن‌ها سؤالی می‌پرسد یا انتقاد می‌کند به دنبال ضربه زدن به او هستند و باید در جامعه مطالبه‌گران در امنیت باشند.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: این که در نظام اسلامی یک راننده مینی‌بوس می‌آید و یک شغل مهم استانی و یا شهرستانی می‌گیرد نشان دهنده آزادی در جمهوری اسلامی است، اما نباید اجازه داد عده‌ای نظام اسلامی را به نظام طبقاتی تبدیل کنند و باید ویژه‌خواری و ویژه‌خواهی برچیده شود.

وی در پایان گفت: فرهنگ چاپلوسی و ترس را باید کنار نهاد و انقلاب اسلامی را قدر دانست و برای بقای آن از مسئولین مطالبه‌گری کرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha