جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حق خواه

حوزه/ مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر، گفت: طلاب حتما دروس مقدمات خود را به صورت دقیق و فقه و اصول را نیز کاربردی بخوانند تا بتوانند به عنوان یک پژوهشگر موفق، کارهای عمیق پژوهشی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام حق خواه، مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر، در نشست علمی حاشیه بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری گفت: طلاب باید حتما دروس مقدمات خود را به صورت دقیق و فقه و اصول را نیز کاربردی بخوانند تا بتوانند به عنوان یک پژوهش گر موفق، کارهای عمیق پژوهشی انجام دهند.

وی با بیان این که اگر کسی صرف و نحو و سپس فقه و اصول را خوب نخوانده باشد، نه تنها لغات این روایت را نمیتواند خوب معنا کند بله خبری یا انشائی بودن روایات را هم تشخیص نمی دهد، خاطر نشان کرد: در نتیجه این فرد با اطلاعات ناقص خود، در نهایت باعث ترجمه غلط و گمراهی و انحراف یک جامعه خواهد شد.

مدیر شبکه کشوری فرزند بیشتر با اشاره به روایتی از امیر مومنان(ع) مبنی بر «قِلَّةُ الْعِیَالِ أَحَدُ الْیَسَارَیْنِ» عنوان کرد: عده ای چنین فکر می کنند که این جمله دستور برای کمی جمعیت است، در صورتی که این جمله خبری می‌باشد و کلمه عیال در زبان عربی ۱۴۰۰ سال پیش با عیال در زبان فارسی امروز بسیار تفاوت دارد.

حجت الاسلام حق خواه با بیان این که همه روایات دلالت بر ازدیاد نسل به خصوص نسل مومن دارد، ابراز کرد: از سوی دیگر باید جمعیت مبلغان زیاد باشد، چراکه برپایه «توکل برخدا» و «خوب درس خواندن»، انسان‌هایی مانند مقام معظم رهبری، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت، شهید مطهری و ... در جامعه رشد یافته و تحول عمیق ایجاد می کنند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha