جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نسل جوان مالزی به مقابله با اسلام هراسی تشویق شدند

حوزه/ در آغاز اجلاس جوانان کوالالامپور، اعضای شورای اجرایی اتحادیه جوانان، از شرکت کنندگان خواستند با استفاده از شبکه های اجتماعی، تصویر مثبتی از اسلام ایجاد کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaysiakini، پیشاپیش اجلاس جوانان کوالالامپور، اعضای نهادهای اسلامی مالزی از نسل جوان این کشور خواستند از سکوی رسانه های اجتماعی هوشمندانه برای مبارزه فعال تر علیه اسلام هراسی بهره ببرند.

 محمدمعظم اسماعیل عضو شورای اجرایی اتحادیه جوانان مسلمان بر اهمیت ایجاد تصویر مثبتی از اسلام تاکید کرده و گفت: باید در برقراری ارتباط با دیگران فعال تر باشید، از تنوع جمعیتی استقبال کنید و از همه مهمتر در مواجه با مسائل نامرئی نباشید بلکه سعی کنید با خردورزی مشکلات را برطرف سازید.

 محمد معظم گفت: یادگیری بین فرهنگی در بین جوانان در سرتاسر جهان به انتقال آموزه های حقیقی اسلام به عنوان دین صلح کمک خواهد کرد.

وی همچنین گفت که کشورهای مسلمان باید همچنان   در زمینه آموزش و نوآوری به موازات کشورهای توسعه یافته درحرکت باشند. پیشرفت واقعی وقتی است که ما ، کشورهای مسلمان ، پیشرفت هایی را داشته باشیم که مطابق با ارزش ها و آموزه های اسلامی باشند.

این عضو برجسته شورا خاطرنشان کرد: ما می خواهیم جوانان ما از چرخه تعلیم و تربیت بسته و غیر عادی فرار کنند و از مفهوم « آموزش باز» استفاده کنند. ما می خواهیم جوانان مسلمان ما در معرض دید جهانی قرار بگیرند و به بهترین فرصت های تحصیلی در سطح جهان دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است اجلاس جوانان کوالالامپور امروز 17 دسامبر 2019 در مرکز کنوانسیون های کوالالامپور آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت. دکتر مهاتیر محمد نخست وزیر کوالالامپور ریاست این اجلاس را به عهده خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha