جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عادی سازی روابط با اسرائیل

حوزه/ جامعه تونس سد محکمی در برابر نفوذ اسرائیل به تونس و عادی سازی روابط با این رژیم است و جمعیت ها و احزاب متعدد تونسی در زمینه مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه العهد لبنان، جامعه تونس سد محکمی در برابر نفوذ اسرائیل به تونس و عادی سازی روابط با این رژیم است و جمعیت ها و احزاب متعدد تونسی در زمینه مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند. این سازمان ها و گروه ها تا کنون در راه مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد در مراحل مختلف وارد معرکه شده اند و با عادی سازی روابط فرعتگی و اقتصادی و سیاسی با این رژیم مخالفت کرده اند.

این سازمان ها امروز نیز در حالل تلاش هستند تا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرمی قاونی به شمار بیاید و در سال 2012 لایحه ای با این مضمون را به مجلس تاسیسی ارائه دادند که در آن زمان با موانع متعددی روبرو شد. برخی بر این باورند که شرایط امروز تونس و جهان عرب و منطقه که همه با تلاش رژیم صهیونیستی برای نفوذ مواجه هستند، باعث شده این قانون ضرورت بیشتری در تونس پیدا کند.

کوثر الشابی فعال در شورای ملی حمایت از مقاومت عربی و مبارزه با عادی سازی روابط با اسرائیل می گوید: شورای ما در سال 2011 پس از انقلاب تاسیس شد، اما پیش از آن نیز فعالیت داشت و هدف این شورا نیز کشف فعالیت‌های عادی سازی به هر شکل و نوع است؛ چه عادی سازی دانشگاهی و چه اقتصادی و سیاسی و ورزشی و فرهنگی.

وی افزود: ما برنامه‌های زیادی در این زمینه داشتیم از جمله ارائه پرونده ها به دادگاه ویژه مبارزه با نفوذ در تونس و در این زمینه شکایت های زیادی به دادگاه ارائه دادیم از جمله در مورد پخش یک فیلم یسنمایی در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل و پرونده ای در مورد سفرهای گردشگری به قدس که خود نوعی عادی سازی غیر مستقیم است و همچنین شکایتی علیه یک گروه صهیونیستی که سال گذشته قصد داشت برای مشارکت در یک برنامه ورزشی به تونس سفر کند و علاوه بر اینها نشست ها و همایش هایی برای آگاهی بخشی به شهروندان نیز برگزار می کنیم و همکاری هایی در این زمینه با مغرب عربی نیز داریم و هر توطئه ای برای نفوذ به تونس و مغرب و الجزایر را رصد می کنیم.

این فعال مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما از مبارزه با عادی سازی روابط با اسرائیل دست بر نمی‌داریم و علاوه بر این در حال تلاش هستیم آن را در قانون اساسی تونس به عنوان جرم معرفی کنیم و از سال 2012 نیز لایحه ای به مجلس تاسیس ارائه دادیم تا ماده ای مبنی بر جرم بودن رابطه با رژیم صهیونیستی به قانون اساسی افزوده شود و امیدواریم این قانون امسال تصویب شود به ویژه با توجه به انتخاب قیس سعید به عنوان رئیس جمهور جدید تونس که حامی فلسطین است و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ می داند و ما نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور نوشته و از او خواستیم که لایحه ای قانونی به مجلس نمایندگان ارائه کند تا عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی طبق قانون نیز جرم باشد.

از سوی دیگر عابد الزریعی نویسنده و محقق و مسئول هماهنگی همایش بین المللی همبستگی با ملت فلسطین تاکید کرد: ضروری است که در تمام کشورهای عربی برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی به عنوان جرم تلقی شود، زیرا دشمن تلاش بسیاری برای نفوذ به کشورهای عربی و از یاد بردن مسئله فلسطین انجام می دهد و این نفوذ در سایه عدم وجود قانون مشخصی برای ممنوعیت رابطه با رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی منطقه انجام می گیرد و از این رو لازم است قانون مشخصی برای ممنوعیت عادی سازی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha