سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قرآن کریم

حوزه/ نشست علمی نقش تاریخ در فهم قرآن به همت مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) در محل نمایشگاه هفته پژوهش جامعه المصطفی حسینیه قدس مجتمع امین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی نقش تاریخ در فهم یادگیری قران را عنصر کلیدی نام برد و خاطرنشان ساخت: باید در فهم قران بخوبی تاریخ را مطالعه کرد و اگر دانشمندان قرانی تاریخ را بخوبی فرا نگیرند در فهم و یادگیری قران دچار مشکل خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاریخ نشان دهنده عبرت ها و حقایق ها می باشد لفذا اگر شخصی میخواهد بخوبی تمامی عوامل و رخداد ها و جریانات و ادیان را بشناسد باید تاریخ را مطالعه کند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی خاطرنشان ساخت: کلید واژهای تاریخ قرآن قصص ها، ایام الله، خبر انبیاء عبرت ها و... هستند.

وی در ادامه یاداور شد: برای فهم قرآن ضرورت دارد در دو زمان تامل داشت  و حوادث و رخدادهای ان دوران را بخوبی شناخت. یکی قبل از نزول قران کریم که عصر جاهلیت و تاریخ انبیاء گذشته می باشد و باید تعمق جدی نسبت به حوادث و رخدادهای تاریخ و فرهنگ ها داشت.

وی گفت: در قران نام یک سری افرادی ذکر می شود که نه پیامبر هستند و نه ستمکار همچون ذوالقرنین لذا نیاز است با رجوع به تاریخ این ها را شناخت. تا در فهم قران کاستی حاصل نشود.

حجت السلام والمسلمین رفیعی با شاره به تاریخ بعد از نزول کلام الله وحی اظهار داشت: در تاریخ پس از نزول در بحث های مربوط به جنگ ها و نزول آیات و امامتبدونه مطالعه تاریخ نمی شود شناخت داشت.

 وی در پایان خاطرنشان ساخت: برای شناخت مکان های مورد بحث در قران کریم نیاز است بحث باستانشناسی صورت بپذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha