جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قدرتی

حوزه/ استاد مدرسه رضویه بیرجند گفت: برای مبارزه با استکبار جهانی باید کارگروهی ایجاد کرد، تا با هم‌فکری هم، جلوی دشمن قسم خورده ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مسلم قدرتی، در هم اندیشی روحانیون شیعه وسنی که در مدرسه علمیه رضویه بیرجند برگزارشد، گفت: باید یک اقدام جدی در خصوص ضرورت وحدت شیعه و سنی آغاز کنیم که تشکیل این جلسات خود مصداق این کارهای جدی است و برکات مبارکی برای جامعه اسلامی دارد.

وی با بیان این‌که ما می‌توانیم در خراسان‌جنوبی با ایجاد و تعمیق وحدت نمونه‌ای برای تمام اسلام باشیم، خاطرنشان‌کرد: کوشش‌های علمی و عملی برای تعمیق وحدت لازم است، که باید از طریق علما سنی و شیعه به جامعه منتقل شود.

استاد مدرسه علیمه رضویه بیرجند ادامه‌داد: در راه کوشش‌های علمی و معارفی محور، قرآن کریم این معجزه الهی که باعث هدایت تمام انسان‌ها است، را باید عامل هم اندیشی قرار دهیم، لذا لازم است کارگروه‌های برای ترجمه و قرائت ایجاد کنیم؛ به یک توافق برسیم و باعث رشد مباحث در جامعه شویم.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به دومین محور برای تعمیق وحدت، گفت: باید کارگروه‌هایی برای بررسی سنت نبوی، سبک زندگی و احادیث برگزار کنیم و سبک زندگی نبوی را در همه ابعاد زندگی اعم از اخلاق نبوی، سیاسی و اجتماعی استخراج کنیم.

وی ادامه‌داد: باید از طریق این کارگروه‌های مشترک جزواتی را استخراج کنیم، تا مورد استفاده تمام جامعه اسلامی و در تمام کشورها قراربگیرد.

استاد حوزه، سومین اقدام را تشکیل یک کارگروه بین حوزه‌های علمیه برای انتقال توانمندی‌ها و تجارب بیان کرد و افزود: هم چنین شیوه‌های نوین زبان و ادبیات عرب، آموزش فقه و اصول و مهارت‌های مختلف زندگی نیاز به برگزاری کارگروه‌های تخصصی دارد.

حجت الاسلام قدرتی ضمن تاکید بر این‌که باید تشکل و کارگروهی برای بررسی شبهات افراطیون هر دو گروه برگزار شود، یادآورشد: کارگروه دیگری می‌توان برای مبارزه با استکبار جهانی ایجاد کرد، تا بررسی شود، چطور می‌توان با هم‌فکری جلوی دشمن قسم خورده، خود ایستادگی کنیم.

برگزاری اردوهای جهادی مشترک در مناطق محروم توسط حوزه های علیمه شیعه و سنی

استاد مدرسه علیمه رضویه بیرجند درخصوص کوشش‌های عملی، گفت: برگزاری اردوهای جهادی مشترک در مناطق محروم اعم از مناطق اهل سنت و شیعه و محرومیت زدایی در این مناطق از دیگر عوامل تحکیم وحدت است.

وی تشکیل موسسات محرومیت زدایی را برای شناسایی خانواده محروم اهل سنت و شیعه و حرکت جدی برای محرومیت‌زدایی این خانواده‌ها را یکی دیگر از عوامل ایجاد وحدت بیان کرد و افزود: لازم است جشن اعیاد مشترک اسلامی پرشکوه‌تر از قبل برگزار شود.

حجت الاسلام قدرتی ضمن تاکید بر برپایی ایستگاه مشترک صلواتی، ایجاد روحیه وحدت عمیق در طلاب تازه وارد اهل سنت و شیعه را نیز از عوامل عمیق شدن اتحاد بین شیعه و سنی بیان کرد.

وی، ایجاد روحیه وحدت در بین آحاد مردم توسط طلاب اهل سنت و شیعه را از دیگر عوامل استحکام وحدت دانست و یادآورشد: سخنرانی در ایام تبلیغ باید مسئله وحدت را به‌عنوان یک حس عمیق قلبی و تاثیر گذار در جامعه مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های مشترک اعم از ماه مبارک رمضان برای برگزاری برنامه‌های مشترک دینی از دیگر اقداماتی است، که می توان برای تحکیم وحدت انجام گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha