جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زینب قلی زاده-مدیر مدرسه حضرت زینب(س) ارومیه

حوزه/ مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه بهمن ماه سال ۹۲ با ۴۸ طلبه راه‌اندازی شد و امروز ۱۸۰ طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند و از بین آن‌ها ۷۰ طلبه در سطح ممتاز قرار دارند.

زینب قلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه به تاسیس مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) ارمیه اشاره کرد و گفت: مدرسه زینب کبری(س) بهمن ماه سال ۱۳۹۲ با ۴۸ طلبه راه‌اندازی شد و امروز ۱۸۰ طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند و از بین آن‌ها ۷۰ طلبه در سطح ممتاز قرار دارند.

 قلی‌زاده افزود: فعالیت مسئولین مدرسه باعث شده است که این مرکز علمی جایگاه خود را در استان و کشور پیدا کند و جزو مدارس علمیه برتر استان قرار گیرد و در جشنواره ملی شهید مطهری مقام دوم را در کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: تحصیل، تهذیب و پژوهش از مهم‌ترین اهداف مدرسه علمیه زینب کبری (س) می‌باشد که در جشنواره محمدبن خلیلان طلاب این مدرسه در ارائه مقاله رتبه دوم را کسب کردند.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه بیان داشت: برنامه‌های اخلاقی با استفاده از اساتید حوزه علمیه قم و استانی، نشست‌های سیاسی به صورت مداوم  در مدرسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که طلاب مدرسه بعد از سال سوم طلبگی، در مدارس دخترانه به تبلیغ دینی می‌پردازند، افزود: اجرای همایش‌ طرحی برای حجاب در مدارس ابتدایی، جشن حجاب، گفتمان دینی، جشن تکلیف، اقامه نماز و تبلیغ در مدارس از جمله برنامه‌های طلاب در مدارس است.

قلی‌زاده ادامه داد: طلاب مدرسه به صورت جهادی برای تبلیغ به روستاهای اطراف اعزام می‌شوند و در سطح شهر هم کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، تصحیح قرائت نماز، کلاس‌های قرائت قرآن و تجوید برای بانوان برگزار می‌کنند.

وی به دوره‌های برگزار شده در مدرسه زینب کبری (س) اشاره کرد و گفت: دوره‌های تربیت مربی کودک، دوره روایتگری، دوره مهدویت، دوره‌های تبیین گام دوم انقلاب و کارگاه‌های پژوهشی در این مدرسه برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha