جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی

حوزه/ کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که تفکروهابی بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است، گفت: علما و نخبگان باید تبلیغات سوء دشمنان را برای مردم روشن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، دکتر محمدعلی مهتدی، در هم اندیشی علما و اساتید حوزه علمیه شیعه و سنی با اشاره به خاطرات خود در سفرهای مختلف خارجی و حضور در بین علمای شیعه و سنی اظهار کرد: در حال حاضر چیزی به نام اختلاف شیعه و سنی معنا ندارد و دشمنان می خواهند کلمه وحدت را عامل اختلاف انگیزی کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: در محضر امام موسی صدر در لبنان بودم و ایشان در مسجد شیعه و سنی نماز می‌خواند و در مدارس شیعه و سنی تدریس می‌کرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که برادران شیعه و سنی در کنار هم برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده اند، گفت: در سیستان و بلوچستان نماز جمعه یک هفته به امامت شیعه و هفته دیگر به امامت اهل سنت برپا می‌شود و این‌ها نماد اتحاد بین مسلمان است.

 مهتدی تصریح‌کرد: در شرایط کنونی وحدت معنای دیگری دارد و همه مسلمانان باید در مقابل دشمنان اتحاد داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر این‌که در شرایط امروز دشمنان تیغ بر اسلام کشیده اند و برای آنها شیعه و سنی مهم نیست، خاطرنشان‌کرد: هرزمانی اختلاف شیعه و سنی مطرح شده است، یک سری افرادی از این منافع بهره گرفتند و این جز حکومت استکبار کسی دیگری نبوده است.
 

مهتدی

انقلاب اسلامی یک زلزله در جهان اسلام ایجاد کرد

کارشناس مسائل خاورمیانه ضمن اشاره به این‌که در سال 57 و هم‌زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفتمان امام خمینی(ره) گفتمان اسلام بود، گفت: این انقلاب یک زلزله در جهان اسلام ایجاد کرد و علمای شیعه و سنی را در همه جهان تایید کردند و یک معجزه می‌دانستند.

 مهتدی، با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام کشورهای اسلامی در حیرت این انقلاب بودند، افزود: برخی از علما در کشورهای اسلامی به‌خاطر حفظ قدرت اسلام در جهان، با انقلاب اسلامی بیعت کردند و این نشان از عظمت رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به قدرت ایمانی رزمندگان حزب الله، یادآورشد: جهاد اسلامی چندی پیش در فلسطین، رژیم صهیونیستی را به تزلزل انداخت و این نشان از نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در دلهای رزمندگان حزب الله است.
 

دشمن از گسترش تفکر انقلاب اسلامی در جهان می ترسد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دشمن از این‌که فکر انقلاب اسلامی به جهان سرایت کند، نگران است که بعد از انقلاب سایر کشورها با الگوی برداری از انقلاب اسلامی ایران، انقلابی دیگر در منطقه ایجاد کنند.

مهتدی افزود: بعد از ایجاد ترس در دل دشمن به دو تصمیم برای منزوی کردن انقلاب اسلامی ایران رسیدند؛ شیعی خواندن انقلاب و این‌که ربطی به اهل سنت ندارد و دوم این‌که این انقلاب ایرانی است و می خواهد بر مردم منطقه مسلط شوند.

وی ضمن اشاره به این‌که مجلات، روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی شاهد ایجاد اختلافات عرب و فارس هستند، ادامه‌داد: تمام اختلافات تاریخ را این شبکه‌ها، زنده کرده و تبلیغات گسترده ای بر علیه کشور ما داشتند، که با چاپ مطالبی ،مبنی بر اتحاد شیعه و سنی در جهان اسلام، مبارزه بر علیه این شایعات آغاز شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان‌کرد: در حال حاضر آنچه منطقه و جهان اسلام را تهدید می‌کند، اختلاف بین مسلمانان است.

 مهتدی اظهارکرد: الان دو محور در منطقه داریم؛ یک محور مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و ایران است و در طرف مقابل متاسفانه اتحاد و ائتلاف آمریکا، مصر، عربستان و اردن به نام ائتلاف صهیونیستی ایستاده است.

وی اضافه‌کرد: متاسفانه دشمن محور مقاومت را به نام هلال شیعی و ائتلاف رژیم صهیونیستی را به نام ائتلاف سنی مطرح کرده است، تا اختلاف بین مسلمانان ایجاد کند.


کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر این‌که منشاء تمام اختلافات در جهان اسلام، رژیم صهیونیستی است، گفت: دشمن همه ما اسرائیل و آمریکا است که اسلام را هدف قرار داده اند.

مهتدی بیان‌کرد: اسرائیل و آمریکا، داعش را ایجاد کردند و به عراق فرستادند و با هدف بدنام کردن شیعه، مناطق سنی نشین عراق را مورد حمله قرار دادند.

وی با تصریح این‌که بزرگترین خطری که جهان اسلام را تهدید می کند، فکر وهابی و تکفیری است، گفت: ما اکنون شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی داریم، که هر دوی این‌ها کار تکفیری می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه‌داد: شیعه انگلیسی در لندن، از استعمار امکانات می‌گیرد و در شبکه های تلویزیونی به پیامبران و اهل بیت(ع) اهانت می‌کنند؛ سنی آمریکایی نیز در اختیار آمریکا است.

مهتدی بیان‌کرد: اسلام واقعی در این زمان وحدت، مشارکت و هماهنگی همه فقها برای مقابله با اسلام هراسی است، که غرب دارد این را بین مسلمامان گسترش می‌دهد.

وی با بیان این‌که در این شرایط اگر اختلاف داشته باشیم آب به آسیاب دشمن ریخته ایم، تاکید کرد: در این شرایط همه به‌خصوص علما و نخبگان وظیفه دارند، که وحدت ایجاد کنند و جلوی تعصبات و تاثیر تبلیغات دشمن را بگیرند.

انتهای پیام/ م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha