جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریک رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های تکفیری به حجت الاسلام والمسلمین شهریاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پیامی انتخاب حجت الاسلام والمسلمین شهریاری به عنوان دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب را به وی تبریک گفت.

به  گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین زمانی رئیس دبیرخانه جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری به دبیرکل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب به این شرح است:

دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهـریاری (زید توفیقه)

سلام علیکم و رحمة الله

وحدت اسلامی و پاکسازی امت از جلوه‌های تفرقه از ضروری‌ترین واجبات اسلامی است که در ده‌ها آیه شریفه قرآن به آن تأکید شده است و از آنجایی که وحدت ربّ، مقتضی وحدت مربوب است، وحدت اجتماعی امت اسلامی به عنوان مقتضای اعتقاد امت به توحید ربوبی، امری عقیدتی و ریشه‌دار شمرده شده و تلاش برای تحقق آن، مصداق عبادت و اطاعت امر الهی قرار گرفته است: (إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ. انبیاء 92). از این منظر أعبدالناس فعال‌ترین آنها در عرصه وحدت اسلامی و تقریب امت‌اند.

اکنون که پیشوای فرزانه حضرت امام خامنه‌ای (دام‌ظله) جناب‌عالی را به دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب کرده‌اند، ضمن تبریک این انتصاب مبارک به شما برادر عزیز از خداوند متعال خواهانم توفیق کامل را در محو همه‌گونه‌های تفرقه بین امت اسلامی و جایگزینی وحدت و اخوت دینی و تقریب اندیشه‌های صاحبان مذاهب اسلامی به شما عنایت کند.

این‌جانب آمادگی همکاری مخلصانه (دبیرخانه جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری) را با جناب‌عالی در این رسالت عظیم اعلام می‌کنم.

دوام توفیقات روزافزون جناب‌عالی را از خداوند متعال خواهانیم.

محمد حسن زمانی

رئیس دبیرخانه جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha