پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سلطانی - محمدشهر کرج

حوزه/ مدیر مدرسه محمد رسول الله (ص) محمدشهر اظهار داشت: ورود این افراد با برنامه ریزی کامل انجام شده بود و سران اغتشاشگران به صورت مست و با تجهیزات کامل وارد مدرسه شده و در نزدیک به ۲۰ دقیقه، کل مدرسه را از این رو به آن رو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سلطانی در جلسه طلاب و فضلای کرج که شب گذشته در دفترآیت الله العظمی نوری همدانی در قم برگزار شد، به اغتشاشات اخیر محمد شهر کرج اشاره کرد و اظهار داشت: خالص ترین اشخاصی که در نوک حمله قرار داشته و قائله اغتشاشات را خواباندند، طلاب و سپس بسیجیان عزیز بودند.

وی ابراز داشت: آنچه که به نفع اسلام و نظام است را درست و به جا انجام داده و از مسئولیت ها شانه خالی نخواهیم کرد؛ به همین دلیل طلاب برای دفع این اغتشاشات، حضور فعال داشته و به موقع حضور پیدا کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام جواد (ع) محمدشهر با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، خاطرنشان ساخت: حضرت در این حدیث فرمودند: «علماء شیعتنا مرابطون بالثغر الذی یلی ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا و عن ان یتسلط علیهم ابلیس و شیعته النواصب الا فمن انتصب لذلک من شیعتنا کان افضل ممن جاهد الروم و الترک و الخزر ألف ألف مرة لانه یدفع عن ادیان محبینا و ذلک یدفع عن ابدانهم/ علمای شیعه ما مرزداران هستند که بر مرزهای ایمان مردم و در برابر ابلیس و پیروانش به مرزداری می پردازند آنها را از هجوم به ضعفای شیعه باز می دارند و شیعه را از تسلط ابلیس و یاران ناپاکش محفوظ و مصون نگه می دارند آگاه باشید آنکس از شیعیان که چنین وظیفه ای را به عهده می گیرد هزار هزار مرتبه برتر از مجاهدین است که با (دشمنان آن روزگار اسلام) روم و ترک و خزر جهاد می کنند چون او از دین محبان ما دفاع می کند و دیگری از بدنهای ایشان».

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی تصریح کرد: امروز دشمن دین و باورهای مردم را نشانه گرفته و طلاب و فضلا باید به وظایف خود عمل نمایند.

وی بیان داشت: حمله به مدارس محمدشهر از گذشته وجود داشته و چهار مرتبه اتفاق افتاده بود؛ اما اغتشاشگران در اغتشاش آبان ماه با قریب به ۷۰۰ نفر به صورت جدی تر وارد شده و نزدیک به ۳۰۰ نفر از آنان به داخل مدرسه وارد شدند تا به مدرسه علمیه آسیب وارد کنند.

مدیر مدرسه محمد رسول الله (ص) محمدشهر اظهار داشت: ورود این افراد با برنامه ریزی کامل انجام شده بود و سران اغتشاشگران به صورت مست و با تجهیزات کامل وارد مدرسه شده و در نزدیک به ۲۰ دقیقه، کل مدرسه را از این رو به آن رو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی ابراز داشت: این افراد موادی به همراه خود داشتند که حتی بتن داخل اتاق ها را پودر کرده و بخاری ها و پنجره ها آب شده بودند.

وی خاطرنشان ساخت: انفجار، تخریب و غارت از برنامه های آنان در این اغتشاش بود و پس از غارت اموال، ماشین ها و مدرسه را به آتش کشیدند.

مدیر مدرسه علمیه امام جواد (ع) محمدشهر تصریح کرد: امروز جامعه آرام نیست و مردم عصبانی و ناراحتند و آتش زیر خاکسترند؛ البته از این نوع اغتشاشات نیز ناراحتند؛ اما وضع موجود نیز برایشان قابل هضم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی بیان داشت: متأسفانه مسئولین واقعیت ها را به مردم نگفته و جامعه از این وضع ناراحت است.

وی اظهار داشت: مؤمنین محمدشهر در این شب ها از مساجد گوناگون شهر برای حفاظت از حوزه علمیه حضور داشتند تا حوزه محفوظ بماند و آسیبی به آن نرسد.

مدیر مدرسه علمیه محمد رسول الله (ص) محمدشهر ابراز داشت: آموزش مردم در مطالبه گری یکی از وظایفی است که بر دوش ما طلاب و روحانیون است تا مردم بتوانند به صورت صحیح، اعتراضات خود را بیان نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی در پایان خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی از مسئولین اسم اسلامی دارند؛ اما از اسلام چیزی نمی دانند؛ طلاب و فضلا باید برای مردم تشریح کنند که اسلام از برخی از مسئولین ما جداست.

در این جلسه جناب آقای دانش کهن نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرج قریب به سه سال است که راه اندازی شده و آسیب شناسی انتخابات گذشته در آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: احزاب انقلابی گوناگون، عضو شورای مرکزی استان شده و نفراتی از حوزه، دانشگاه و صنف های گوناگون با رأی گیری انتخاب شده و عضو جمع ۳۲ نفره شورای استان البرز شده اند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرج ابراز داشت: ۱۵ کمیته زیرمجموعه این شورا فعالیت داشته و بازوهای اجرایی این شورا می باشند؛ همچنین در هر شهرستان هیأت مؤسسی راه اندازی شده که این هیأت موظف است مجمعی را با حضور حداقل ۲۵۰ نفر برگزار نماید تا ۱۷ نفر را برای شورای ائتلاف شهر کرج انتخاب نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی شورای ائتلاف هر شهر با رأی مجمع تعیین شد، مهمترین وظیفه آنان ارزیابی کاندیداهای هر شهر است تا سه برابر ظرفیت هر شهر، نفرات را معرفی کرده تا در نهایت با برنامه های مختلف و نظرسنجی، به منتخب مردم رسیده و به جامعه معرفی شوند.

دانش کهن تصریح کرد: متأسفانه این شورا در استان کرج دیر راه اندازی شده و این فرصت را از دست دادیم تا از افراد ارزشی و انقلابی برای شرکت در انتخابات مجلس دعوت نماییم؛ اما از میان افرادی که ثبت نام کرده اند، شخص مورد نظر خود در هر شهرستان را به مردم معرفی خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در بازار انتخابات، به شدت بحث تهمت، غیبت و ... علیه نامزدها رواج پیدا کرده و رعایت تقوا نمی شود و طلاب و فضلا در فرصت های مختلف باید برای مردم این موضوع را تذکر داده و تشریح نمایید.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرج اظهار داشت: متأسفانه نگاه منفی مردم با این اوضاع بیشتر خواهد شد و در شرکت آنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اثرگذار خواهد بود.

دانش کهن ابراز داشت: شایسته سالاری یکی  از مباحثی است که باید برای مردم تشریح شود تا افرادی انقلابی، توانمند، اثرگذار و ... به مجلس شورای اسلامی راه پیدا نمایند.

آقای عزیزیان، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرج نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: کشور در بحث فلسفه سیاسی، حوزه های مختلف انتخاباتی را گذرانده و دوران های گوناگونی را پشت سر گذاشته است.

وی ابراز داشت: سؤالی که می توانیم امروز بیان کنیم این است که آیا اصولا می توانیم برنامه انقلابی را از انسان غیرانقلابی بخواهیم؟ آیا می توانیم برنامه تحولی را از انسان التقاطی بخواهیم؟ که باید پاسخ دهیم، نمی توانیم؛ به همین دلیل باید افراد انقلابی و توانمند انتخاب نماییم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کرج خاطرنشان ساخت: وحدت نیروهای انقلاب و شناسایی افراد دارای گفتمان از وظایف این شوراست و احزاب گوناگون انقلابی نیز بر این اساس به این شورا پیوسته اند.

عزیزیان تصریح کرد: تنها راهی که می توانیم مجلس شورای اسلامی را از این وضعیت فعلی دربیاوریم، پیوستن به شورای ائتلاف است تا بتوانیم افرادی انقلابی و صالح راهی مجلس نماییم.

در پایان به سؤالات انتخاباتی طلاب و فضلای کرج و اشتهارد پاسخ داده شد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عزیزیان، نماینده طلاب کرج و اشتهارد نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که انتخاباتی بسیار مهم می باشد.

وی ابراز داشت: جلسات ماهانه طلاب و فضلای کرج به صورت منظم برگزار خواهد شد و جلساتی پیرامون انتخابات مجلس خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha