جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت یکی از مشکلات پژوهش در حوزه های علمیه را کمبود بودجه و عدم حمایت مالی از پژوهش و پژوهشگران دانست و اعلام کرد: هرگاه در کشوری علم و ثروت در دو جهت مخالف حرکت کنند، نباید انتظار پیشرفت سریع دانش و تولید علم داشته باشیم.

خانم کیهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران گفت: پژوهش از دیرباز در حوزه علمیه جایگاه ویژه ای داشته و به صورت عمیق صورت می‌گرفته که حاصل آن، ده‌ها سال باقی می‌مانده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت افزود: در حال حاضر نیز تحقیق در حوزه از اهمیت بالائی برخوردار است است، اما با توجه به سرعتِ رشد علمی در زمینه‌های مختلف، میزان، نوع و رویکرد پژوهشهای حوزوی مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این که هدف حوزه پاسخ گویی به نیازهای مختلف در بخش های مختلف علوم اسلامی و انسانی است، لذا باید بتوانیم الگویی علمی، اقتصادی وغیره تعریف و به جامعه ارائه کنیم.

کیهانی تاکید کرد: باید طلاب پژوهش ها را به سوی کاربردی شدن سوق داده و تحقیقات بنیادی را نیز به گونه‌ای سامان دهند که دارای اثری علمی بوده و منجر به استفاده‌ قابل توجه شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت اظهار کرد: اعطای مسئولیت به هر یک از طلاب در طول دوره تحصیل و نظارت بر اجرای آن از سوی مدیریت مدارس، یک عامل بسیار مهم در شکوفایی استعدادها و به کارگیری آموخته‌هاست.

وی، یکی از مشکلات پژوهش در حوزه های علمیه را کمبود بودجه و عدم حمایت مالی از پژوهش و پژوهشگران دانست و اعلام کرد: هرگاه در کشوری علم و ثروت در دو جهت مخالف حرکت کنند، نباید انتظار پیشرفت سریع دانش و تولید علم داشته باشیم.

کیهانی ادامه داد: محققین همانند همه انسانها، نیازهای طبیعی و مالی دارند که اگر تأمین نشود، دغدغه های اقتصادی فکر آنها را مشغول کرده و مانع تفکر ژرف و تمرکز علمی می شود، لذا باید مدیریت  درستی در زمینه تأمین هزینه های زندگی محققان (اعم از مسکن، حقوق و...)، تأمین نیازهای سخت افزاری (کتاب، رایانه و...) تأمین فضای مناسب تحقیق جهت حمایت از پژوهشگران صورت گیرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در پایان خاطر نشان کرد: پژوهشگر فقط برای نگارش تحقیق نمی کند، بلکه بسیاری از محققان حوزوی نتیجه فعالیت های خود را در قالب تدریس یا سخنرانی جهت استفاده مخاطبین خود ارائه می کنند

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha