شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راه حل ابتکاری برای گل های یادبود قربانیان حملات کرایست چرچ 

حوزه/ پس از حملات خونین در مساجد کرایست چرچ، بسیاری از مردم نیوزیلند در شهرهای مختلف، دسته های گل را برای اعلام همبستگی با مسلمانان در مساجد محلی این شهر گذاشتند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، گل هایی که پس از حمله تروریستی در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند توسط مردم به مسجد پالمرستون نورث اهدا شده بود، به شکل متفاوتی به مسجد بازگردانده شدند.

 در روزهای پس از حمله 15 مارس در کرایست چرچ که در آن 51 نفر کشته و 49 نفر زخمی شدند ، جوامع مختلف در سراسر کشور به نشانه همبستگی ، قدرت و دوستی در بیرون مساجد محلی خود گل بجا گذاشتند.

ساکنان محلی در شهر پالمرستون نورث نیز صدها دسته گل در خیابان و پیاده روی بیرون مسجد گذاشتند.

انجمن مسلمانان ماناواتی از شورای شهر خواست تا در رابطه با جمع آوری این گل ها کمک رسانی کند. اعضای تیم بازیافت و کمپوست چندین بار برای جمع آوری گل های پژمرده برگشتند.

آن ها تمامی کارت ها و پیام ها را از روی گل ها برداشته و به مسجد دادند.

 آنها سپس کاغذهای اطراف گل ها را برداشته و گل ها را در یک مکان جداگانه در منطقه کمپوست شورا قرار دادند ، جایی که آنها به آرامی به کمپوست تبدیل شدند.

سپس این تیم مقداری جعبه های چوبی ساختند و از کمپوست برای کاشت روزمره استفاده کردند.

دیروز نمایندگان شورا این کمپوست ها را به مرکز اسلامی تحویل دادند.

تام ویلیامز ، رئیس ارشد محلی گفت: این حملات تأثیر ماندگاری بر شهر ما نیز گذاشت. جامعه مسلمان ما برای شهر ما بسیار مهم است و ما  در روزهای پس از حمله شاهد آن بودیم.

وی افزود: این فقط یک حرکت کوچک از سوی جامعه بود تا به مسلمانان نشان دهند که آن ها را دوست دارند و امیدوارم هر گاه از کنار گلدان های گل بگذرند متوجه شوند که مردم اهمیت می دهند.

ذوالفقار بات ، به نمایندگی از جامعه مسلمانان ، گل ها را پذیرفت و از جامعه پالمسترون شمالی برای عشق و پشتیبانی آن ها امسال تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha