جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس های تکان دهنده

حوزه/ برنامه «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، این هفته به عکسی از صحنه ترور قاتل جان. اف. کندی؛ رئیس جمهور آمریکا در سال 1963 می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «عکس های تکان دهنده» هر هفته به بررسی تصاویری می پردازد که به جهت ویژگی های خاص سوژه مورد توجه قرار گرفته اند و در این قسمت تصویر لحظه ترور کردن قاتل جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا توسط جک روبی را می بینیم.

جان. اف. کندی رئیس جمهوری وقت آمریکا در 22 نوامبر 1963 در دالاس، تگزاس توسط لی هاروی اوسوالد ترور شد و در گذشت. دور روز بعد از قتل کندی، هنگامی که لی هاروی اوسوالد؛ قاتل رئیس جمهور وقت آمریکا به زندان انتقال می یافت، جک روبی در میان خبرنگاران و عکاسان با شلیک گلوله او را به قتل رساند.

تصویر ترور قاتل رئیس جمهوری آمریکا توسط رابرت هیل جکسون که به نام باب جکسون نیز شناخته می شود،  به ثبت رسید و همین عکس باعث شهرت او شد. باب جکسون در سال 1934 در ایالات متحده به دنیا آمد. از 12 سالگی با گرفتن عکس از گربه خود شروع به عکاسی کرد. شور و شوق او باعث شد عکاس دالاس تایمز-هرالد و سرانجام عکاس رسمی رئیس جمهور؛ جان اف کندی شود و در این قسمت از «عکس های تکان دهنده» به بررسی عکس مشهور او می پردازیم.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha