جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / آئین شعرخوانی شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در امامزاده موسی مبرقع (ع)

حوزه/ افتتاحیه همایش سه روزه سوگواره امامزاده موسی مبرقع(ع) (فرزند بلافصل امام جواد(ع))، با عنوان شب شعر، و با حضور شاعران آیینی برجسته کشور، در محل امامزاده چهل اختران قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، افتتاحیه این همایش سه روزه، شامگاه سه شنبه (26 آذر 98) با عنوان شب شعر، با حضور شاعران آیینی برجسته کشوری، در صحن امامزاده چهل اختران شهر قم برگزار شد.

در این مراسم، چند تن از شعرای برجسته آیینی که در مدح و منقبت امامزاده موسی مبرقع(ع) (فرزند بلافصل امام جواد(ع)) اشعاری سروده بودند، برای حاضران در این همایش قرائت کردند.

پیش از شعرخوانی شاعران آیینی و مذهبی، حجت الاسلام سید محمدرضا صدر، مدیر اجرایی آستان مقدس امام‌زاده موسی مبرقع(ع)، در سخنانی با بیان این که شناساندن هرچه بیشتر امامزاده موسی مبرقع(ع) به اقشار مختلف مردم، با کمک هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی و دغدغه مند امکان پذیر است، گفت: از عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) انتظار داریم که در این امر مهم یاری گر ما باشند.

وی در ادامه با اشاره به زندگی نامه مختصری از امامزاده موسی مبرقع(ع)، گفت: در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)، فقط شیعیان برای زیارت حاضر نمی شوند، بلکه بسیاری از اهل تسنن هم به این حرم شریف مشرف می شوند چرا که حاجاتی از این امامزاده واجب التعظیم، گرفتند.

در ادامه این مراسم مستند موبایلی موسی مبرقع(ع) که در مدت یک دقیقه به معرفی کوتاه امامزاده موسی مبرقع(ع) می پردازد، رونمایی شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha