پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کامپالا

حوزه/ مسلمانان اوگاندا به پرچم حرم امام رضا(ع) در مسجد منطقه مایوگه اوگاندا و کامپالا متبرک شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در مراسمی که با حضور رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا، حجت‌الاسلام والمسلیمن زارعان و حجت الاسلام و المسلمین اسدی، حافظ و استاد علوم قرآنی توسط دانشکده اسلامی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در مساجد خوجه‌های اوگاندا و منطقه مایوگه این کشور برگزار شد، اساتید، دانشجویان، اعضای سازمان‌ها، مدیران مدارس اسلامی، عابدی، عضو هیأت علمی دانشگاه ماکرره و المصطفی، مسلمانان منطقه مایوگه شهرستان جینجا، علما، مبلغین و دانش‌آموختگان حوزه‎‌های علمیه داخلی و خارجی اوگاندا، مسلمانان خوجه کامپالا به پرچم حرم امام رضا(ع) متبرک شدند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن زارعان در سخنانی، به ترجمه و تفسیر آیة‌الکرسی پرداخت و با اشاره به آیه «الله نور السماوات و الارض»، سرمنشا نور، انتقال نور به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تشریح کرد.

وی همچنین، گفت: امروز برای کسانی که به خاطر بُعد مسافت، امکان سفر به مشهد مقدس را ندارد فرصتی ایجاد شده است تا مردم پرچم مقدس حرم حضرت امام رضا(ع) را در اوگاندا و شهرستان مایوگه زیارت کنند.

در ادامه، همزمان با قرائت زیات‌نامه و صلوات خاصه امام هشتم، مسلمانان اوگاندا با ادای احترام ویژه به پرچم، توأم با بوسیدن از آن تبرک جستند.

همچنین، در مسجد خوجه‌های کامپالا و دانشکده اسلامی المصطفی(ص) نیز شرکت‌کنندگان موفق به تبرک‌ جستن از پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام هشتم مسلمانان جهان شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha