پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد شایق

حوزه/ فتنه های به وجود آمده در کشور ما می تواند کشور های بزرگ را از پا در آورد، ولی این فتنه ها همین که به ولی فقیه و رهبری های حکیمانه ایشان می رسد سرکوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، محمدرضا شایق، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد به تبیین ضرورت اطاعت از ولی فقیه پرداخت و اذعان کرد:غیر مؤمن کسی است که ملتزم به امام زمان خود نباشد و مؤمن کسی است که هم اعتقاد دارد، هم اقرارمی کند و هم عمل می کند، لذا  هر کس گناه کبیره ای انجام دهد از ایمان، خارج شده است.

وی ادامه داد: اطاعت کردن از امام و جانشین امام نشانه  اعتقاد داشتن به امام است؛ حضرت علی (علیه السلام) چون در کوفه زندگی می کردند، مردم کوفه به ایشان دسترسی داشتند و می توانستند بدون واسطه دستورات امام را بشنوند و عمل کنند؛ولی کسانی که در مدینه ،مصر،فارس و...زندگی می کردند، موظف بودند از حاکمانی اطاعت کنند  که امیر المومنین (علیه السلام) آن ها را تعیین کرده بود لذا هر کس که از حاکم برگزیده شده توسط امام اطاعت نمی کرد، با امیر المومنین علی (علیه السلام) مخالفت کرده بود.

شایق به بیان اهمیت وجود ولی فقیه در زمان غیبت پرداخت و گفت: امام علی (علیه السلام) در زمان خودکه امام حیّ بودند، برای مناطق دور حاکم انتخاب می کردند،چگونه ممکن است برای امام زمان ( ارواحنا له الفداه) که امام غایب هستند ،نائب وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: خود امام زمان(علیه السلام) فرمودند «و امّا الحوادث الواقعه، فارجعوا الی رواه حدیثنا...»، احکام اسلامی باید توسط یک دین شناس کامل، کسی که حق تصرف در اموال و نفوس مردم دارد اجرا شود، مانند یک قاضی که هنگامی که فردی دزدی می کند دستور به قطع دستش می دهد و قاضی در جان مردم تصرف دارد،یا این که مقداری پول از فلان کسی بگیرید و به کس دیگری بدهید در این مورد قاضی در مال مردم تصرف دارد.

شایق در بخش دیگری از سخنانش بابیان این مطلب که مراجعه نکردن به ولی فقیه در واقع مراجعه به طاغوت است، افزود:حتی اگر هیچ روایتی نبود که به فقیهان در زمان غیبت رجوع کنید،باز هم می توانیم بر اساس قرآن ثابت کنیم که می فرماید:«اطاعت از طاغوت حرام است» واین ملاک در همه  ادیان وجوددارد.

وی ادامه داد: قرآن قسم می خورد پیروی و تأیید طاغوت حرام است و حکومتی که سند مشروعیت به خدا نباشد، طاغوت است؛ اگر به حاکم طاغوت مراجعه کنید تا حق خود را از آن بگیرید مثل اینکه شکایت کنید و پولی که برای شما است و نزد دیگری است  را از راه طاغوت بگیرید،پول حرام است،چون برای قضاوت، به طاغوت مراجعه کرده اید.

شایق در پایان، جایگاه رهبری را یادآور شد و تصریح کرد: فتنه های به وجود آمده در کشور ما می تواند کشور های بزرگ را از پا در می آورد، ولی این فتنه ها همین که به ولی فقیه و رهبری های حکیمانه ایشان می رسد سرکوب می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha