پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هماهنگی و برنامه ریزی یوم الله ۹ دی

حوزه/ آیت الله شاهچراغی گفت: با حضور مردم در صحنه نظام و انقلاب تقویت می شود و دشمن از صحنه بیرون رانده خواهد شد و با وجود آن که استان کم جمعیتی هستیم اما حضور مردم در صحنه خوب و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در نشست هماهنگی و برنامه ریزی یوم الله ۹ دی و ستاد گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، اظهار داشت: حماسه ۹ دی ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی همه مهم است و البته اهمیت این روزهای بزرگ به حضور مردم و مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: با حضور مردم در صحنه نظام و انقلاب تقویت می شود و دشمن از صحنه بیرون رانده خواهد شد و با وجود آن که استان کم جمعیتی هستیم اما حضور مردم در صحنه خوب و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی نظام همین مردم هستند، افزود: باید به مردم آگاهی بخشید و دعوتشان کرد و به واسطه حضورشان نیز از آنان تقدیر و سپاس‌گزاری شود.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: اگر فردی بخواهد صالح یا فاسد شود، ۲ چیز مؤثر است؛ اولین عنصر «زبان» و دومین عنصر «دل» است که انسان صالح می بایست دارای قلب سلیم و زبان نیک باشد؛ همچنین پیامبراکرم(ص) در روایتی فرمودند که « صلاح و فساد امت من به ۲ چیز است و ۲ عنصر است که در صلاح و فساد آنان در جامعه نقش دارد؛ نخستین عنصر «اُمراء و زمام‌داران» و دومین عنصر«علماء» و صلاح و فساد به یک قرص خوردن نیست که حل شود، به عمل است و باید در عمل مردم را هدایتگری کرد.

وی با اشاره به دیدار شب گذشته نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته به نمایندگان خود توصیه ای داشتند اینکه «طوری صحبت نکنید که فکر کنند، روحانیت در برابر دولت است و دولت در واقع نیز از روحانیت است و روحانیت از مردم ، مردم از دولت و دولت نیز از مردم است و لذا همه با هم هستیم» و همچنین در توصیه ای دیگر فرمودند که «من سخت به آینده امیدوار هستم و یأس و ناامیدی در کار نیست».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha