جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید به مسائل روز جامعه در پژوهش‌ها گفت: پژوهش مؤثر موردتوجه حوزه خواهران بوده و باید مسئله روز و مسئله زن و خانواده و نحوه مقابله با جریان معاند باروحیه استکباری در این پژوهش‌ها موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت پور پیش از ظهر امروز در همایش رونمایی از فعالیت‌های پژوهش که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه خواهران برگزار شد با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه‌های علوم دینی اظهار داشت: از کسانی که راهبر جریان پژوهش در مرکز مدیریت حوزه بوده و در این حوزه فعالیت می‌کنند باید تقدیر کرد.

وی بازنمایی تلاش پژوهشگران را در کنار پژوهش مهم خواند و افزود: باید با فرصت‌های امروز و توان دیروز وارد فعالیت‌های پژوهشی شویم و امروز که ابزار پژوهشی به‌آسانی در اختیار پژوهشگران است باید از آن کمال استفاده را ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران  با یادآوری چالش‌های حوزه پژوهش در قدیم تصریح کرد: در زمان قدیم برای بررسی یک موضوع و تنها پیدا کردن پیشینه یک عنوان نیازمند تهیه کتب بسیاری بوده و بررسی هر موضوع  بسیار زمان‌بر بوده است.

وی سیر تحول حرکت در مسیر پژوهش را موردبررسی قرارداد و گفت: امروز باوجود نرم‌افزارهایی کاربردی در موبایل‌ها و دسترسی آسان مسئولیت پژوهشگران به‌ویژه خواهران را سنگین کرده و می‌توانند در کنار مسئولیت‌های خانوادگی به‌راحتی به حوزه دین و موضوعات فقهی ورود کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور سیاست مرکز مدیریت حوزه خواهران را آسان کردن کار پژوهشگران خانم دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب، راه‌اندازی شورای علمی پژوهشی، حضور آنلاین اساتید و ساخت مراکز پژوهشی راه را برای فعالیت‌های ملی طلاب خواهر فراهم کرده است.

وی امکان ایجاد زیرساخت‌ها را در دو مسیر خواند و گفت: آموزش در حوزه‌های علمی خواهران باید هرمان اصلاح و سهم خواهران در سطوح مختلف بیشتر شده و فرصت‌های لازم را برای حضور خواهران در سطح 3 و 4 فراهم کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آموزش را زیرساخت استوار پژوهش خواند و ادامه داد: پژوهش و آموزش دو جریان مکمل بوده و هر چه آموزش ارتقا پیدا کند و مهارت لازم به طلاب بااستعداد داده شود امکان توفیق جریان پژوهش بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مسیر دوم، طراحی ابزار و ایجاد فرصت‌های پژوهش بوده که با گسترش نهادهای پژوهشی و انتشار مجلات علمی و همچنین برگزاری کرسی‌های علمی پژوهشی بستر مناسب فراهم‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور ایجاد جریان مفسر در پژوهش را موردتوجه قرارداد و گفت: پژوهش مؤثر موردتوجه حوزه علمیه خواهران بوده و باید مسئله روز و مسئله زن و خانواده و نحوه مقابله با جریان معاند با روحیه استکباری در این پژوهش‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی تعطیلی دین و ارزش‌های دینی را هدف جریان معاند دانست و تأکید کرد: ما باید حوزه خواهران را در مسائل زن و خانواده قوی کرده و بازتعریفی از فهم معارف دینی و منابع دینی ارائه دهیم و مسائل جدیدی که در جامعه مطرح‌شده است را حل کرده و  به موضوعات اشراف کامل داشته باشیم.
 

 پ ۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha