جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخوان

حوزه/ رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران گفت: در این کتاب‌خوان 3 هزار دروس حوزوی، 9 هزار جلد کتاب علوم انسانی، 2 هزار 500 جلد کتاب اهل سنت قرارگرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی طائی زاده پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت هفته پژوهش که در سالن جلسات مرکز مدیریت خواهران برگزار شد با اشاره به اهمیت آسان‌سازی روند پژوهش اظهار داشت: تیم طراحی مرکز فن‌آوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران باهدف دسترسی آسان پژوهشگران به منابع علمی نرم‌افزارهای کاربردی طراحی کرده است.

وی به تشریح کتاب‌خوان امین پرداخت و افزود: پس از راه‌اندازی کوثر نت و حضور فعال پژوهشگران و طلاب در این فضا کتاب‌خوان امین و شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های پژوهشی مهم‌ترین دستاوردهای مرکز فن‌آوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران است.

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران  به تشریح ابعاد کتاب‌خوان امین پرداخت و گفت: موتور جستجوی امین قابلیت سرچ تمامی استفتائات و مسائل شرعی و همچنین پرسش و پاسخ‌هایی ثبت‌شده در مراکز حوزوی را دارا است.

وی  تجمیع تمامی سایت‌های مراکز علمی حوزوی در این موتور جستجوگر را یکی دیگر از نکات مثبت آن دانست و ادامه داد: در نرم‌افزار منهاج (سامد)  130 نرم‌افزار نور تجمیع شده و کاربر بدن نیاز به لب تاپ و تنها با گوشی موبایل یا تپلت می‌تواند به‌صورت رایگان به محتوا کلیه این 130 نرم‌افزار دسترسی داشته باشد.

طائی زاده بخش‌های دیگر کتاب‌خوان امین را توضیح داد و بیان کرد: بخش عطر قلم با بارگذاری بیش از300 پایان‌نامه و پژوهش‌های منتخب جشنواره‌های علامه حلی و بانوی کرامت امکان استفاده پژوهشگران به‌صورت آفلاین را از محتوای علمی این مجموعه ممکن ساخته است.

وی ادامه داد: در این کتاب‌خوان 3 هزار دروس حوزوی، 9 هزار جلد کتاب علوم انسانی، 2 هزار 500 جلد کتاب اهل سنت قرارگرفته و بعد دوم این نرم‌افزار بخش سفارش سازی آن است که مجموعه‌ای نمونه سؤالات و جزوات که در مرکز غیرحضوری داریم در آن وجود دارد.

رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های پژوهشی را نیز تشریح کرد و گفت: این شبکه بخش‌های مختلف داشته که در حال تکمیل بوده و مدارس به ترتیب در حال پیوستن به آن هستند و اخبار پژوهشی در آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در پایان توانمندسازی طلاب خواهر را مهم‌ترین دغدغه مرکز فن‌آوری اطلاعات حوزه خواهران دانست و تأکید کرد: تسهیل دسترسی به منابع پژوهشی و همچنین رایگان بودن منابع می‌تواند گام مؤثری در جهت حرکت سریع‌تر پژوهشگران در این عرصه باشد.
 

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha