پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه در سنندج

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در همایش وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند در عملیاتی کردن بیانه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مثمر ثمر باشد زیرا این دو کانون های علم و معرفت کشور و اسلام محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش «وحدت حوزه و دانشگاه»، امروز  با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان و  دکتر معروفی رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان، در این دانشگاه برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در این همایش اظهار داشت: وحدت یکی از نیازهای اساسی و واجب برای بشریت است و اگر بخواهیم به صورت تخصصی به مسئله وحدت بپردازیم، باید به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه از چند منظر قابل بررسی و تفسیر است. از یک منظر وحدت حوزه و دانشگاه باعث تجمیع افکار، دانش و معارف می گردد و بی شک خروجی آن یک خروجی همردیف با آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود. همچنین وحدت حوزه و دانشگاه می تواند در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مثمر ثمر باشد، زیرا این دو کانون های علم و معرفت کشور و اسلام محسوب می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: به همین علت است که بسیاری از دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه می باشند و سعی دارند این دو مرکز و کانون مهم انقلاب را در تقابل با همدیگر قرار دهند.

در ادامه این همایش، معروفی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه مختص به یک زمان و مکان خاص نیست و این وحدت باید همیشگی و پایدار باشد.

این استاد دانشگاه گفت: تداوم وحدت حوزویان و دانشگاهیان باعث می گردد که در زمینه علم و دانش در مسیر تعالی انقلاب کارنامه موفقی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان بیان کرد: بنابراین باید تعاملات حوزویان و دانشگاهیان همیشگی و متداوم باشد، زیرا این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند.

در ادامه این همایش، مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز اظهار داشت: امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به وحدت و همسویی حوزه و دانشگاه داشتند و همیشه در دیدارهایی که با اساتید این دو کانون مهم کشور داشتند، بر اهمیت همسویی این دو کانون تاکید می کردند، لذاباید گفت که یکی از علل اساسی در انحلال و از هم پاشی رژیم ستم شاهی را باید وحدت حوزه و دانشگاه در آن دوران خفقان عنوان کرد.

مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان عنوان کرد: از همه حوزویان و دانشگاهیان می خواهیم که به دور از هرگونه حاشیه سازی دشمنان در بحث تعامل با همدیگر تلاش وافری داشته باشند تا روز به روز شاهد ارتقا و اقتدار نظام اسلامی در منطقه و جهان باشیم.

در ادامه این جلسه برخی از طلاب و دانشجویان درباره وجوب و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه مطالبی را عنوان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha