سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه

همایش وحدت حوزه و دانشگاه با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، همایش وحدت حوزه و دانشگاه با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امروز در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این همایش با اشاره به انقلاب اسلامی موجب رشد و شکوفایی حوزه های علمیه و دانشگاه ها شد، گفت: امام راحل با نامگذاری روزی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه بسترهای عملی تحقق این امر را فراهم کردند.

وی با بیان این که وحدت میان دو مرکز مهم علمی کشور به طور حتم آثار بسیار مثبتی در رشد و توسعه کشور در پی خواهد داشت، افزود: باید از این فرصت های به وجود آمده در جهت تحقق عملی وحدت میان حوزه و دانشگاه بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت میان حوزه و دانشگاه باید عملیاتی باشد، تصریح کرد: تنها پرداختن به تئوری ها کافی نیست، بلکه باید با برنامه های مشترک زمینه های تحقق این وحدت عملی را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که دشمن همواره به دنبال تفرقه و اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان بوده است، بیان داشت: نباید بگذاریم دشمنان حتی از اختلاف نظرهای عملی میان حوزه و دانشگاه سوء استفاده کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین دغدغه حوزه و دانشگاه را تعالی و پیشرفت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز حوزویان و دانشگاهیان باید از همه توان علمی خود در جهت تحقق وحدت عملی میان این دو رکن علمی کشور بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وحدت میان حوزه و دانشگاه مطالبه رهبرمعظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه است، بیان داشت: به طور حتم محصول این وحدت عملی پیشرفت و تعالی نظام در عرصه های مختلف خواهد بود.

وی با بیان این که تفرقه میان حوزه و دانشگاه به نفع اهداف دشمنان این نظام اسلامی است، افزود: باید با تعامل مستمر میان حوزه و دانشگاه این وحدت را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha