پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست

حوزه/نشست فعالان اربعین کمپین بین المللی حسین(ع) رهبر آزادگان  با حضور بیش از 30 ملیت از  طلاب جامعه المصطفی العالمیه در مجتمع جامع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست فعالان اربعین کمپین بین المللی حسین(ع) رهبر آزادگان  با حضور بیش از 30 ملیت از طلاب جامعه المصطفی العالمیه در مجتمع جامع آموزش عالی امام خمینی (ره)، برگزار شد.

این نشست با پخش گزارش تصویری از فعالیت های کمپین بین المللی حسین (ع) رهبر آزادگان در اربعین حسینی آغاز شد.

سید علی علوی مسئول کمپین حسین(ع) رهبر آزادگان در سخنرانی خود در این نشست گفت: چهار سال پیش احساس کردیم که در پیاده روی اربعین باید فعالیت فرهنگی داشته باشیم و الحمدلله با کمک طلاب المصطفی در اربعین بنام حسین رهبر آزادگان یک کمپین را اندازی شد، با تفکر اینکه امام حسین (ع) بدون تعصب رنگ و نسل و مذهب رهبر همه ی انسان های آزاد خواه هستند و امام (ع) را در سطح بین المللی با همین اهداف معرفی کنیم  و این پویش در این مدت اردوهای جهادی و برنامه های فرهنگی در ایران اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه پویش رهبر آزادگان در سیل اخیر در ایران نقش مهمی را برای کمک رسانی سیل زدگان ایفا کرد افزود: در سیل اخیر در منطقه خوزستان و دیگر گروه های سازندگی توسط این کمپین در مناطق اعزام شد و همچین برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی طلاب و خانواده های المصطفی نقش مهمی داشت.

علوی با اظهار اینکه در این پویش همه ی افراد دارند جهادی فعالیت می‌کنند گفت: کمپین حسین رهبر آزادگان با کمک طلاب المصطفی درمورد محرمیت زدایی در مناطق مختلف کشورهای اسلامی و دیگر دارند فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی اصفهانی رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث در سخنرانی خود در این نشست با ایرائه  آیه قرآن کریمی یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (۲۷) ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً (۲۸) فَادْخُلِی فِی عِبَادِی (۲۹) وَادْخُلِی جَنَّتِی‏ (۳۰) گفت: درمورد امام حسین (ع) بیش از 110 آیات قرآن داریم و در روایت آمده است که مصداق اکبر این آیه شریفه امام حسین (ع) است.

وی افزود: اگر کسی در راه امام حسین(ع) گامی بر دارند، باید از آن شکر بجا بیاورند و خوش به حال شما خادمان زائران که این توفیق را خداوند داد که خدمت زائران امام حسین (ع) شوند،شما باید جهان اسلام را دور هم جمع کنید و برای شکستن توطئه ها به جامعه بین المللی اسلامی کمک نمائید، ما باید به امام حسین (ع) پناه ببریم.

این استاد حوزه در مقایسه حج و اربعین گفت: اربعین جلوه محبت امام حسین (ع) است، در اربعین شما ببنید زائران با کم ترین هزینه با بیشترین محبت مواجه می شوند، چون اهل بیت (ع) مظهر مودت و محبت هستند.کاش در حج هم اینطور می شد، اما در حج برخورد ماموران آل سعود لذت عبادت را از بین می برند.

حجت الاسلام والمسلمین اصفهانیان مسئول همایش سالانه تمدن سازی اربعین هم در این نشست گفت:بیشتر مسئولان ایرانی از آسیب اربعین حرف میزنند و این نتیجه آن است که ما هنوز قدرت و زمینه اربعین را نشناخته ایم، ما باید به طریق صحیح زمینه و قدرت اربعین را بشناسیم.

وی افزود: گمان می کنم ما عمل زده شدیم، اربعین اکنون دیگر مانند گذشته نیست، یک پدید جدید است، منطق اربعین منطق شبکه سازی جبهه اسلامی و زمینه سازی مهدویت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha