جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعا

حوزه/ حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرگاه خواهی دعا کنی پس خدا را تمجید کن و او را حمد و سپاس و تسبیح و تهلیل (لا اله الا الله) و ثنا بگوی و بر محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آل او صلوات فرست، سپس درخواست کن تا به تو داده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

- ستایش خداوند، پیش از دعا

۱. حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرگاه خواهی دعا کنی پس خدا را تمجید کن و او را حمد و سپاس و تسبیح و تهلیل (لا اله الا الله) و ثنا بگوی و بر محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آل او صلوات فرست، سپس درخواست کن تا به تو داده شود.

شرح:

علامه مجلسی (ره) گوید: گاهی گفته شود که تمجید گفتن «الله اکبر» است  و تمحید «الحمد لله» است و تسبیح «سبحان الله» است و تهلیل «لا اله الا الله» است و ثنا آن است که نعمت هایی که خداوند بر بنده عطا فرموده بشمارد: ولی دور نیست که معانی اینها را تعمیم دهیم که شامل گردد هرچه را به این معانی برسانند و اختصاص به این الفاظ مخصوص ‍ نداشته باشد، چنانچه تمجید بر «لا حول و لا قوة الا بالله» نیز اطلاق شده است.

۲. حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر که دوست می دارد که دعایش به اجابت رسد، باید کسب خود را پاک و حلال کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha